Avatar billede lassebm Nybegynder
28. marts 2001 - 18:49 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Radeon GfxKort

Okey!
En kammerat har købt et nyt gfxkort da der var mandagskupi merlin.

Ati Radeon. (Ved ikke lige hvad det hedder mere!)

Problemet er at det går ned lige så snart at han starter et spil hvor at den skal køre 3d. Han kan sagtens spille starcraft / Aeo2 osv..

Den går også ned i 3dmark. Enten fryser den bare, eller også så er det som om at den sætter skærmen i standby.

Via driverne er installeret.
De nyeste til gfx kortet er installeret.

Han har en Athlin 700 Mhz
Og et Epox K7 Bundkort. (ved ikke lige helt hvad model)

Fandt på www.ati.com at det stod noget om at hvis man havde en athlon processor og en via chip på moboet så skulle man hente de nyeste drivere og og via driverne, men det har ikke hjulpet en disse.....

Kortet virker fint i min computer. K6-2 500..

Nogen der ved hvad der er galt??
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. marts 2001 - 18:52 #1
nyeste bios opdatering er også prøvet!....
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 18:52 #2
Kører han win98?
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. marts 2001 - 18:56 #3
yep.. win98 Se, vi har lige opgraderet fra 98 standard..

Men det er samme problem!!
Avatar billede doc_scotty Nybegynder
28. marts 2001 - 19:42 #4
Han  skal prøve at fjerne grafikdriverne først, og fjerne den *.inf fil som blev lagt ind i biblioteket c:<windows\\inf\\ af installationsprogrammet; fjern softwaren ved hjælp af : Kontrolpanel, tilføj/fjern programmer og fjern driverne til grafikkortet, derefter siges nej til genstart af computeren, og *.inf filen lokaliseres og slettes/gemmes på ny plads.
Derefter genstartes maskinen og når den finder nyt hardware skulle den gerne spørge efter drivere, og der skal man så først bruge de sidste nye drivere. Der var lign. problemer med de første TNT- kort og proceduren løste problemerne der.
Held og lykke
Avatar billede mlj Nybegynder
28. marts 2001 - 19:44 #5
zyphon > Hvilken DirectX version bruger du?
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. marts 2001 - 19:58 #6
DirectX 8.0
Avatar billede hotpop Novice
28. marts 2001 - 21:20 #7
er det directX 8.0a?
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. marts 2001 - 22:08 #8
nej det er vist bare 8.0
Avatar billede hotpop Novice
29. marts 2001 - 09:30 #9
så få opgraderet til 8.0a da der er fejl i 8.0´eren! Og det kan muligvis bare være det der er dit problem...
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. marts 2001 - 14:38 #10
Da du vel har brugt de samme drivere i din k6 500 som han har i sin, er det IKKE grafikkorts driverne den er gal med, og dermed heller IKKE kortet. Problemet ligger nok i bundkortet eller bios. Prøv at hent VIA 4in1 (4.29) driverne fra www.tweakup.dk , hvis du ikke allerede har dem. Installer dem i \"normal mode\", når den spør\'.
Ellers prøv at gå i bios og sæt AGP Aperture size ned, evt. 64 eller 128, og sæt APG hastigheden til 1X, hvis det er muligt.

> hotpop, det er ikke DX8 der er problemet, for den fryser jo også i OPEN_GL, hvilket ikke kører over DX.

\'vuf
Avatar billede hotpop Novice
29. marts 2001 - 15:02 #11
vuffe>> undskyld, men der står jo IKKE at den også fryser i OPEN_GL - NOGEN STEDER!
Dette er hvad zyphon skriver: \"Problemet er at det går ned lige så snart at han starter et spil hvor at den skal køre 3d\" Konklusion: problemet ligger i enten driverne el. directX8!
Avatar billede hotpop Novice
29. marts 2001 - 15:04 #12
Under alle omstændigheder bør der foretages en opgradering til DirectX8.0a da der, som sagt, er fejl i 8.0´eren.
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. marts 2001 - 15:37 #13
så så!! =)
Nu har den kørt uden problemer i en dags tid. Uden at gå ned. Ved sq ikke lige hvad fanden jeg gjorde ved den... Men den virker nu...

Vender tilbage om en dags tid for at holde jer up to date! =)
Avatar billede hotpop Novice
29. marts 2001 - 15:38 #14
oki doki! (krydser fingre for at den ikke går ned...)
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. marts 2001 - 15:48 #15
ja det må vi..... Ved sq ikke hvad der er freaket for den.. Men hvis den virker nu, er det sq fint nok!! =)
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. marts 2001 - 15:56 #16
> hotpop, ...nej det lader vi ligge til en anden gang.

> zyphon, han må vel have gjort et eller andet, siden den kom til at virke? Det ville jo være rart nok at vide så vi kunne hjælpe andre folk i en tilsvarende situation. Men nu når den kører så lad vær\' med at pille, lad den for alt i verden køre.
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. marts 2001 - 17:26 #17
vuffe. Ja jeg er jo ikke dum!! =)
Altså det eneste jeg har ændret... Bevist, var at den havde ændret diskette drevet fra 1.45 til 5.25 i biosen og det ændrede jeg så tilbage igen. Men jeg tvivler sq at det der har voldt problemer, men på den anden side det kan jo godt være hvis den nu har prøvet at fungere med en enhed de ikke fandtes. Så jo muligheden er der da at det er derfor!! =)
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. marts 2001 - 19:44 #18
ja okay, men så er der jo ikke noget at gøre, se lyst på det problemet er løst
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. april 2001 - 15:10 #19
lukker det igen. der er ingen problemer!