Avatar billede sarid Nybegynder
26. marts 2005 - 16:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Xerces installation på netbeans 4.1-beta

Hej,

Jeg har er helt ny til Netbeans 4.1-beta og kan ikke læse mig frem til, hvordan man installere xerces (eller andre biblioteker) på min version af Netbeans.

Jeg har lavet et nyt Java applikation projekt og skal bruge xerces. Der står mange steder, at man skal tilføje et nyt projekt, under "Compiling Sources" (i den nye oprettet projekts egenskaber) men der er ikke noget, der hedder "Compiling Sources" kun "Compiling", og der har jeg ingen konfigurationsmuligheder.

Er der nogen, der kan give mig en rigtig god forklaring på hvordan man installere xerces, for jeg vil virkelig gerne i gang!?

På forhånd mange tak.
/s.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2005 - 16:44 #1
Er der en speciel grund til at du vil bruge Xerces og ikke den JAXP implementationd
der er i JDK'en ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2005 - 16:47 #2
Jeg installerer sjældent beta software så jeg har ikke NB 4.1, men som
nød løsning kan du vel smide xerces jar filen i jre/lib/ext eller lade
den globale CLASSPATH pege på den ??
Avatar billede sarid Nybegynder
26. marts 2005 - 16:50 #3
Hej,

Det eneste jeg skal, er at bruge DOM for at kunne lægge noget XML op i et OO model som jeg senere kan manipulere på og udskrive til en ny fil.
Samtlige bøger som jeg har kigget i henviser til xerces.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2005 - 16:53 #4
SUN har defineret et standard Java XML API kaldet JAXP.

Hvis du koder mod det (pakker javax.xml, org.w3c etc.) så kan du bruge enhver
implementation.

Xerces er en implementation.

Java 1.4 og 1.5 indeholder en anden.

Det er kun hvis du bruger org.apache pakket at du absolut skal bruge Xerces.
Avatar billede sarid Nybegynder
26. marts 2005 - 16:55 #5
Jeg bruger JDK 1.5. Vil det sige, at det er faktisk ikke nødvendigt at anvende xerces blot for at bruge DOM?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2005 - 16:56 #6
korrekt
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2005 - 16:58 #7
eksemplet i http://www.eksperten.dk/artikler/100 kræver ikke Xerces
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2005 - 16:59 #8
Og i http://www.eksperten.dk/artikler/245 er det kun de eksempler med

import org.apache.xml.serialize.OutputFormat;
import org.apache.xml.serialize.XMLSerializer;

som kræver Xerces
Avatar billede sarid Nybegynder
26. marts 2005 - 16:59 #9
Hvad vil du anbefale i forbindelse med opgaven?
Har du evt. et par links til lidt læsestof?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2005 - 17:17 #10
ovenstående 2 artikler er jo et sted at starte

men ellers er der skrevet rigtigt meget om XML og Java
Avatar billede sarid Nybegynder
27. marts 2005 - 13:57 #11
Det var super Arne. Jeg kigger på det og takker!
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2005 - 17:10 #12
jeg ligger et svar