Avatar billede trekkies Juniormester
23. marts 2005 - 16:15 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

ukendt musik nummer

Hej alle sammen

Jeg fandt lige et musik nummer på min computer, som jeg ikke vidste at jeg havde, men jeg ved ikke hvem der er med.
Jeg bruger Winamp til at spille nummeret i, der står der følgende oplysninger om nummeret:
gruppe: "Unknown"
Titel: Cult of grey
År: 1999

Det lyder lidt som "Nick Cave and the bad seeds", men det er ikke dem.
Jeg vil gerne ligge nummer ud så I kan høre det, men vil helst ikke det, da jeg ikke ved hvor at jeg har fået det fra.
Noget af nummeret:
between the spaces of the parts of the "bobs"
er det noget der siger jeg noget.
Avatar billede area48 Nybegynder
24. marts 2005 - 10:16 #1
En søgning på All MUsic Guide (http://www.allmusic.com/) giver en del forslag til titlen (http://www.allmusic.com/cg/amg.dll). Er det mon muligt at en af disse passer nærmere?
Avatar billede oggebogge Nybegynder
24. marts 2005 - 10:18 #2
Frank Black lavet 1996 et album med titlen "Cult of Ray" også en sang med samme navn. Det er sq det nærmeste jeg kommer.
Avatar billede trekkies Juniormester
24. marts 2005 - 11:00 #3
area48:
Dit link virker ikke, men tag for linket.

oggebogge:
Det er ikke Frank Black som har lavet den, jeg har hørt nummeret, men desværre.
Avatar billede trekkies Juniormester
24. marts 2005 - 11:22 #4
tag = tak
Avatar billede trekkies Juniormester
24. marts 2005 - 11:27 #5
Jeg tror at det bliver et arbejde at finde dette musik nummer.

Jeg giver det et par dage til, og ser om der ikke er nogle andre som kender dette nummer.
Avatar billede area48 Nybegynder
24. marts 2005 - 14:18 #6
Hvis linket ikke virker prøver jeg da gerne lige igen..

http://www.allmusic.com/

Desuden er det jo altid en rar detalje at se hvad kritikkere/pressen rundt omkring i verden mener om noget musik inden man begynder at bestille hjem, så her et par links til de steder jeg oftest anvender:

http://www.metacritic.com/music/

og

http://www.pitchforkmedia.com/  (kig under "Record Reviews")
Avatar billede trekkies Juniormester
24. marts 2005 - 14:31 #7
Dit link virker fint, men det var dette link som ikke virkede:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll

Tak for de andre links.

Men jeg kommer ikke videre før at jeg finder ud af hvem der har lavet dette nummer.
Avatar billede trekkies Juniormester
27. marts 2005 - 20:19 #8
Jeg tror ikke at jeg kommer videre med dette spørgsmål, så hvis I gider at lægge et svar så kan I få point for jeres besvær.
Avatar billede trekkies Juniormester
29. marts 2005 - 08:26 #9
Hvis I lægger et svar, så kan jeg afslutte dette spørgsmål.
Avatar billede oggebogge Nybegynder
01. april 2005 - 14:30 #10
Jamen da svarer jeg. Ved bare ikke helt om jeg fortjener pointsen
Avatar billede trekkies Juniormester
02. april 2005 - 10:44 #11
area48:
Lægger du ikke et svar?
Du har til søndag aften, ellers vil "oggebogge" få alle pointene

oggebogge:
Det synes jeg at du gør.
Avatar billede area48 Nybegynder
02. april 2005 - 12:13 #12
jo da.. hermed gjort :-)
Avatar billede trekkies Juniormester
02. april 2005 - 12:33 #13
Tak for hjælpen :>