Avatar billede wraper Nybegynder
23. marts 2005 - 08:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bruge specefik font på hjemmeside?

Hej alle

Sad og undrede mig over.. Kan man ikk bruge en speciel font (har en fra 1001fonts.com) på ens side? Jeg vil lave en slags "skoleblog" som blot skal ligne et stykke papie på et bord, med håndskrift på!

Nogen der kan hjælpe?!
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. marts 2005 - 09:17 #1
det er muligt at lave teksten på billeder
Det kan også laves i flash hvor du kan bruge alle de skrifttyper du har lyst til.

Og så kan du vidst også gøre sådan at brugeren skal downloade skriftypen før de kan se den på din hjemmeside, men det synes jeg ikke om. Personligt ville jeg aldrig hente noget ned bare for at se hjemmesiden.
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2005 - 10:42 #2
det er muligt også at lave det som en embedded font - det kan gøres med WEFT fra MicroSoft. Det er dog en teknologi der ikke udvikles mere ligesom det nedsætte hastigheden på sitet og ikke altid bliver lige pænt.
Avatar billede wraper Nybegynder
14. april 2005 - 08:37 #3
Takker for svarene, desværre kan jeg ikk bruge den standrd på en side som jeg ville PT.. men tak