Avatar billede decrypto Nybegynder
22. marts 2005 - 16:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en simple guid?

Meget simpelt spørsmål. Jeg forsøger at lave en guid og sætte den til variabel, men det giver mig problemer. Jeg har fundet følgende eksempel på nettet, men det fejler. Hvad er der galt?

string guid = Guid.NewGuid();
MsgText.Text = guid;

//Cannot implicitly convert type 'System.Guid' to 'string'

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
22. marts 2005 - 16:34 #1
Har du prøvet:

String guid = Guid.NewGuid().ToString();

?
Avatar billede cbp Nybegynder
22. marts 2005 - 16:45 #2
Ønsker du at bruge det som et Guid eller som en string? i .Net findes klassen Guid som kan indeholde Guids:

Guid guid = Guid.NewGuid();
Herefter kan du udskrive strengværdien ved at skrive guid.ToString():
MsgText.Text = guid.ToString();
Hvis du blot skal bruge strengværdien kan du springe mellemleddet over og blot skrive:
MsgText.Text = Guid.NewGuid().ToString();
Avatar billede decrypto Nybegynder
22. marts 2005 - 16:56 #3
Jeg prøver... og giver points bagefter.