Avatar billede rudidanmark Nybegynder
21. marts 2005 - 12:08 Der er 6 kommentarer

How to get full user name in Windows?

Hejsa!
Er der nogen der ved hvordan man kan hente det fulde navn på den bruger som er logget ind på Windows?

Jeg vil gerne lave en metode, hvor at jeg med brugerlogin som parameter, får returneret det fulde navn på brugeren.
Avatar billede cayman Nybegynder
22. marts 2005 - 14:36 #1
Ved ikke om det virker - men prøv denne her:
String userName = System.getProperty("user.name");

Se evt:
http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=270933&messageID=3163476
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2005 - 23:31 #2
Vil du have brugernavn eller domæne + brugernavn eller rigtige navn ?
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
23. marts 2005 - 09:20 #3
Jeg skal bruge det rigtige login navn f.eks.: John Johnson. Jeg ved at man kan hente det over AD, men kan man ikke hente det direkte på PCen?
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
23. marts 2005 - 09:22 #4
cayman>>
getProperty("user.name") returnere desværre kun det navn som jeg logger ind med :-/
Avatar billede cayman Nybegynder
23. marts 2005 - 10:53 #5
Ok det var også bare et "wild shot" - held og lykke med det
Avatar billede rudidanmark Nybegynder
23. marts 2005 - 11:09 #6
Tak tak, jeg tror nok at det ender med noget active directory access.

Har fundet et forum med mange ldap/JNDI eksempler, hvis andre har brug for det:
http://forum.java.sun.com/forum.jspa?forumID=51&start=90