Avatar billede shemeri Praktikant
19. marts 2005 - 04:28 Der er 4 kommentarer

d attribute i SVG

Hej,

hvordan kan jeg bruge XSLT til at trække d attribute i svg dokument og tranform data til XML som følgende: (eksample)

<path>
<d>
<move position="absolute"> <x>0</x><y>312</y></move>
<line>
<x>78</x><y>120</y>
</line>
<vline>
<x>87</x><y>11</y>
</vline>
<dcubic>
<dx>40</dx><dy> 48</dy><dx>120</dx><dy>-32</dy><dx>160</dx><dy>-6</dy></dcubic>
<dcubic>
<dx>0</dx><dy>0</dy><dx>5</dx><dy>4</dy><dx>10</dx><dy>-3</dy></dcubic>
<z />
</d>
</path>
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 00:14 #1
XSLT er lidt fattig mht. streng-manipulation af dén karakter - jeg tror du vil få hurtigere resultater ved at lave konverteringen med i et programmeringssprog med Regular Expressions...
Avatar billede shemeri Praktikant
20. marts 2005 - 16:52 #2
man kan godt gør det ved hjælp af "recursion" men jeg er ikke hel klar over hvordan.

eks.
vi har en path med d attribute:
<path d="M 0 312c40 48 120-32 160-6 0 0 5 4 10-3z">

den d attribute kan trækkes ud ved hjælp af "choose when" og "recursion" og få resultat:
<path>
<d>
<move position="absolute"> <x>0</x><y>312</y></move>
<dcubic>
<dx>40</dx><dy> 48</dy><dx>120</dx><dy>-32</dy><dx>160</dx><dy>-6</dy></dcubic>
<dcubic>
<dx>0</dx><dy>0</dy><dx>5</dx><dy>4</dy><dx>10</dx><dy>-3</dy></dcubic>
<z />

vi ved at en cubic skal have 6 tal!!
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 13:56 #3
Jeg mente sandelig ikke at det ikke kunne lade sig gøre - kun at det er meget nemmere med f.eks. en RegExp i et decideret programmeringssprog :-)

/CS
Avatar billede shemeri Praktikant
21. marts 2005 - 16:31 #4
Ja, jeg ved det godt :-) men det er nødvendigt at jeg gør det med XSLT :-(