Avatar billede nisbeth Nybegynder
17. marts 2005 - 14:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tables som Frames ?

Kan man få tabeller til at virke som frames. Altså link fra en tabel der åbner i tabellen ved siden af ?
Avatar billede alaflam Nybegynder
17. marts 2005 - 14:32 #1
nej,

men du kan bruge

<iframes> :)

hvis du ikke vil have HELE siden loader forfra heletiden :)
Avatar billede nisbeth Nybegynder
17. marts 2005 - 14:34 #2
hvordan lægger man dem ind i tabellen ?
Avatar billede roenving Novice
17. marts 2005 - 17:19 #3
<table>
  <tr>
    <td>
      <iframe src="minIframeSide.html" style="width:600px;height:450px;"></iframe></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede nisbeth Nybegynder
17. marts 2005 - 17:21 #4
hvordan får jeg den rammen væk se www.nordiskmediehus.dk
Avatar billede juvejogge Nybegynder
17. marts 2005 - 17:22 #5
<iframe src="blah.html" frameborder="0" border="0"></iframe>
Avatar billede nisbeth Nybegynder
17. marts 2005 - 18:03 #6
takker
Avatar billede Daniel.E Praktikant
18. marts 2005 - 13:18 #7
nisbeth >>  Du kan godt lave et system så det du snakker om bliver udført.  Men så skal du til at scripte noget PHP.

En anden ting ( VIGTIG )

Brug ikke tables til site layouts, eller at definere sektioner på hjemmesiden.  Det er totalt forkert og misforstået.

Men difinere en sektion med <div> og laver et frame med <frameset>.

Tables bruges til at vise data tabulært IKKE ANDET.

eks.

navn  |  mobil | alder
bob  | 123456 | 45
hans  | 654321 | 12

Alle de firmaer som benytter tables til at designe hjemmesider med har hul i hovedet.  Tables kræver for mange system ressourser, og er alt for tunge at arbejde med.
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2005 - 05:52 #8
>>vb2

-- det er absolut noget vrøvl du skriver ...

-- skal du lave dit design, så det er tabulært er der kun een fornuftig måde at lave det på: Brug tabeller !o]

-- det er selvfølgelig muligt, at man ved hjælp af en masse javascript kan opbygge noget workaround omkring at bruge tabeller, men hvorfor lave workarounds til noget, som umiddelbart kan laves med tabeller (hvilket jo også anbefales af w3c til den slags !-)

-- fortidens tabel-helveder, som dengang var eneste designmulighed, er selvfølgelig helt yt efter vi har fået css til at kaste rundt med elementerne, men skal du have flere kolonner, hvor rækker skal være synkroniseret til samme højde, er vi ude over tabulære data, og alligevel inde i at bruge tabeller ...
Avatar billede nisbeth Nybegynder
03. maj 2005 - 09:28 #9
juvejogge skriv et svar så du kan få dine points
Avatar billede nisbeth Nybegynder
23. august 2005 - 13:35 #10
lukket