Avatar billede zezilie Nybegynder
16. marts 2005 - 15:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

problem med to funktioner i en knap

hej alle:
Sidder med et MC som indeholder en knap,  Knappen får MC til at skifte nogle billeder i sig selv dette sker ved

on (rollOver) {
    play();
}

Problemet er at jeg gerne vil have knappen til at sende brugere til scene "ny" label=ny1
Men der sker ikke noget når der klikkes, AC til knappen ser sådan ud.

on (rollOver) {
    play();
}
on (release) {
    gotoAndPlay("ny", "ny1");
}

Kan ikke forstå det for det burde da virke eller er det bare mig der har lavet en fejl.
Håber der er en der kan hjælpe mig lidt.
Avatar billede mat Nybegynder
16. marts 2005 - 15:15 #1
Et bud ville være:

on (rollOver) {
    play();
}
on (release) {
    _root.gotoAndPlay("ny1"); // "ny1" er et label, og ingen scenereferencer hvis du bruger labels
}

mvh mat
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2005 - 15:15 #2
Man bruger for det første ikke scener, hvis man vil noget videre med det - andet end bare film og animationer.

Men hvis du vil, så giv første frame i den aktuelle scene en unik framelabel (for eksempel "første frame i scene ny") og skriv:

on (rollOver) {
    play();
}
on (release) {
    _root.gotoAndPlay("ny1");
}

Da du jo skal skifte scope til _root - da det jo er hovedtidslinjen (og ikke movieclipets lokale tidslinje) der skal skifte frame.
Avatar billede jih Nybegynder
16. marts 2005 - 15:16 #3
prøv med:

on (rollOver) {
    play();
}
on (release) {
    gotoAndPlay("ny", 1);
}
Avatar billede zezilie Nybegynder
16. marts 2005 - 15:34 #4
Ok så er den da fattet *S*  Barklund og mat smid et svar ser ud til i deler i porten, bedst fattet ved det barklund skriver men mat var hurtigst
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2005 - 15:44 #5
Yeshyesh, jeg ælsker at dele ting med mat i porten :D

/me gnækker...

--
Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2005 - 15:44 #6
(port 80, altså)
Avatar billede mat Nybegynder
16. marts 2005 - 15:47 #7
:P
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2005 - 16:46 #8
Tark tark :)