Avatar billede tomcar Nybegynder
15. marts 2005 - 18:20 Der er 6 kommentarer

Adgang til delte resourcer

Hej
på mit arbejde har vi oplevet at i forbindelse med flytning af hele netværket, 3 arb.statiopner og en server, at vi får denne meddelelse når vi skal gemme domumenter: "Kan ikke få adgang til mappen x/xx mv, den  befinder sig muligvis på et skjult drev eller er paswordbeskyttet"
Serveren kører Win98, de tre stationer XP.
Hvorfor kan vi have svært ved at gemme ??
mvh tomcar
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 18:26 #1
Hvordan i alverden kan i køre noget som helst server relateret på en win98 maskine ? (det er nemmere at gå igennem et bål gennemvædet af benzin uden at bryde i brand, end at få det til at fungere bare nogenlunde)
Avatar billede tomcar Nybegynder
15. marts 2005 - 19:09 #2
Det er sikkert rigtigt og på sigt lægger vi vel også et andet styresystem på.
Men det har altså fungeret .. ..
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2005 - 08:40 #3
Det er hujende frustrerende. Er det ikke noget med at man skal have samme arbejdsgruppe? Kan det være smuttet. Har du prøvet at genstarte.
Jeg sidder også med et meget lille kontornetværk med en stationær win98 og en frem-og-tilbage xppro,  der også af og til får problemer med at se hinanden.

Screem (eller skulle du hedde scream ;-) du støjer. Det var da vist ment som et seriøst spørgsmål, ikke en opfordring til nedgørende kommentarer.
Avatar billede screem_brille Novice
18. marts 2005 - 08:47 #4
Hans-jensen hvis du seriøst mener at det er noget som vil komme til at spille godt, så fair nok,, men den eneste der kommer med nedgørende kommentarer er dig, jeg nedgjorde ikke spørger, gjorde blot opmærksom om min holdning til netop den funktion han søger.
Avatar billede tomcar Nybegynder
29. marts 2005 - 12:36 #5
og jeg er i mellemtiden ikke kommet videre med problemet, det er kilde til daglig irritation, så hjælp en eller anden
Avatar billede 4b4 Nybegynder
29. marts 2005 - 12:38 #6
Opsæt ftp servere, og kør med faste ip/dns ?