Avatar billede napisok Nybegynder
15. marts 2005 - 09:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

php og javascript popup

Jeg har lavet en site i php hvor en funktion der returnerer en $_post['variable'], den skal jeg bruge i et popup som også er lavet i php. metoden for at åbne popup er lavet i java script:
function PopUpDelCustomer(){
myWindow = window.open("popUpCustomerfail.php", "Slettes",  "location=0,status=0,menubar=0,copyhistory=0,width=300,height=50,screenX=20,screenY=20");  }

hvordan gør man det, er der slet ingen mulighed for at gøre det i ren php.
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 10:00 #1
Hvad er det du vil? Lave en pop-up i php, eller bruge en variable ($_post['variable']) i det popup vindue du åbner vha javascript?

Php er server-side, så hvis du vil ha at der skal se noget client-side skal du bruge javascript. Så nej - du kommer ikke uden om javascript hvis du vil lave et pop-up vindue.

Hvis du vil overføre en variable til popup vinduet kan du evt overføre den i en querystring.

window.open("popUpCustomerfail.php?var=<?php udskriv variable her%>", "Slettes" ....
Avatar billede Daniel.E Praktikant
15. marts 2005 - 10:45 #2
Nej, PHP kan ikke operere på klient siden.  Du kan ikke lave en popup med PHP.

Det eneste du kan bruge er Javascript til at lave popups med. Der er ikke andre muligheder.
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 10:59 #3
ja, som jeg sagde..
Avatar billede napisok Nybegynder
15. marts 2005 - 11:02 #4
Jeg arbejder med et kundedatabase der betjenes via website i php og jeg skal lave en bekræftigelse af en sletning på en kunde, dette havde jeg tænkt mig at gøre via et popup hvor du kan klikke på ja eller nej for sletning, derfor er det vigtigt at jeg får kundes id med op i popupbilledet for at kunne slette. Normalt har jeg arbejdet med java og er vant til at lave en bekræftigelse via popup, findes der en bedre løsning
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 11:33 #5
Det er ikke noget problem.. du kan bare lave føre pågældende ID med i en querystring.

Alternativt kan du reloade siden eller vise det som et DHTML popup. Se fx dette eksempel fra Kelloggs http://www.kelloggs.dk/spk/SPK%20Challenge%20program/sign%20up.aspx#

Prøv at tilmelde dig uden at fylde noget i formen, så kommer der en fejl "popup".
Avatar billede napisok Nybegynder
15. marts 2005 - 11:40 #6
jeg vil blive glad, hvis du kan komme med et eksempel
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 11:59 #7
højreklik på ovenstående side og tag view source. Du skal nok lige finde nogle css-filer og js-filer også der er tilnkyttet til den pågældende side.

Hvis du mener et eksempel på hvordan du får en variable overført i en querystring til et rigtigt popup vindue - så har jeg givet et eksempel i mit første svar.
Avatar billede napisok Nybegynder
15. marts 2005 - 12:52 #8
hmm, jeg har indsat følgende i js funktionen
function PopUpDelCustomer(){
myWindow = window.open("popUpCustomerfail.php?var=<?php echo $_POST['h_id'];?>",  "Slettes","location=0,copyhistory=0,width=300,height=50,screenX=20,screenY=20");
    }
og jeg tager fat i den i popup:
$id =$_POST['h_id'];
men den melder fejl om at den ikke kan finde indx h_id.
Hvor er det jeg fejler
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 13:25 #9
i popup vinduet skal du hive fat i den querystring der hedder "var". Kommer af ?var=

jeg er ikke så stiv i php, og kan ikke huske hvordan man aflæser en querystring, men det kan du nok finde ret let i en tutorial eller måske ved du det allerede.
Avatar billede napisok Nybegynder
15. marts 2005 - 13:50 #10
fandt min fejl når man skal have fat i variablen, skal man bruge $_GET og ikke $_POST
så smid et svar og du får nogle point
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 13:55 #11
:)