Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. marts 2005 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

liste over billeder

Hej eksperter

jeg har 2 list bokse, den ene bestemme hvilken indholde den anden list boks har. det gør jeg ved java.

function setOptions(chosen)
{
  var selbox = document.myform.opttwo;
  selbox.options.length = 0;
  if (chosen == " ")
  {
    selbox.options[selbox.options.length] = new Option('Vælg fag først',' ');
  }
  if (chosen == "0")
  {
    selbox.options[selbox.options.length] = new Option('Vektorer i rummet','0');
    selbox.options[selbox.options.length] = new Option('Vektorfunktioner','1');
    selbox.options[selbox.options.length] = new Option('Funktioner af 3. grad','2');
  }

i dette eks har jeg faste punktern, men et andet sted skal jeg bruge det til at liste alle billeer i en mappe, jeg kan ikke finde nogle steder hvor man henter fil navne ind med javascript.

Håber en eller anden kan hjælpe med dette.

M.h.v.
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 16:49 #1
-- der er en god grund til, at du ikke kan 'finde nogle steder hvor man henter fil navne ind med javascript', for det kan man ikke !-)

-- du må klare det ved at skrive de værdier ind fra et serverside script !o]
Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. marts 2005 - 16:54 #2
hmm, hvis jeg nu bruger php til at lave en liste over filer i mappen .fx fillist.txt : "billede1.jpg;billede2.jpg"

hovrdan vil man så inkluder den og dele den op?
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 16:58 #3
F.eks.

<?
//Hent dine billeder ind i et array $bill

for($i=0;$i<$bill;$i++){
?>
selbox.options[selbox.options.length] = new Option('<?echo $bill[$i] ?>');
<?
}
?>
Avatar billede taiko_m Nybegynder
13. marts 2005 - 17:46 #4
tak roenving,
skriv et svar så får du poing.
jeg viste ikke man kunne lave javascript med php.
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 17:47 #5
Da outputtet fra php jo skal være html-kode (også inklusive scripts !-) kan du lave hvad som helst med php !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 17:51 #6
-- og tak for point ;~}