Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
13. marts 2005 - 15:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

computer gik ned midt i opstart og vil nu ikke starte op

Min computer gik ned midt i opstart og vil nu ikke starte op, når jeg tager strøm fra lidt og sætter den til igen så drejer fanen på cpu 1 cm og så sker der ikke mere, når jeg tager det 4 polet stik fra så køre fanen rundt men der sker ikke mere.
Der er en power indikator på bundkortet som lyser grøn hele tiden.
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2005 - 15:42 #1
har prøvet at resette bios ved at pille bateriet ud et stykke tid?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. marts 2005 - 15:42 #2
det er strømforsyningen, med mindre den går igang..??
Hvad har du prøvet..O)
Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
13. marts 2005 - 15:57 #3
ja jeg har prøvet at resette bios, men det hjalp ikke. er vi ikke enige om at både 4 pins og 20 pins stikket skal sidde i når det er en P4 cpu.
Er det ikke sjældent at en cpu brænder af vil den ikke bare lukke ned hvis den bliver for varm?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. marts 2005 - 16:05 #4
jo..
så hvis du har en anden psu, så prøv med den, og vær glad vis det er den der ef røget, da den er meget billigere
mht. til stik, ville jeg læse manualen.!!
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
13. marts 2005 - 16:26 #5
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
13. marts 2005 - 16:27 #6
sorry forkert spørgsmål
Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
13. marts 2005 - 17:49 #7
Jeg tror selv på at det er min psu der er stået af, selv om det syntes mærkeligt at der er lys i den grønne diode der viser at der er strøm i kresløbet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2005 - 18:12 #8
hvis din blæser omme i selve PSU'en starter kort så er det sikkert ik den, prøv tjek det.

Har du evt en anden CPU og en anden PSU at teste med?
Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
13. marts 2005 - 18:22 #9
Blæseren på psu er helt død, men blæseren på cpu kan køre hvis 4 pin stikket bliver taget op af mb.
Avatar billede bennyn Nybegynder
13. marts 2005 - 18:25 #10
Det er 99% sikkert at det er din PSU (strømforsyning) der ikke leverer den tilstrækkelige effekt længere. Det er typisk resultatet af en defekt strømforsyning.

Prøv at låne en anden, og så tror jeg på alt fungerer igen.
Det er nemlig ikke altid at PSU'en er helt død
Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
15. marts 2005 - 07:55 #11
Har købt ny 420W psu det hjalp. :-)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal fordele point.
Avatar billede bennyn Nybegynder
15. marts 2005 - 08:10 #12
-Bartfreak var først med en kommentar i den rigtige retning.

Jeg behøver ingen point, ville bare lige give mit råd med på vejen. Min mening er at du skal vente til han lægger et svar, og så give ham point. Det var da lækkert at høre at alt spiller igen.. Held og lykke med den
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. marts 2005 - 10:01 #13
smider et svar..O)
Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
15. marts 2005 - 10:22 #14
Tusind tak for hurtige og effektive råd og svar, det var s.. lækkert. :-)

Ha' det godt.