Avatar billede arkanoid Nybegynder
12. marts 2005 - 21:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Listing efter måned og dato

Hej

Jeg er i gang med et primitivt kalender system. Jeg har en tabel med indtastninger. Der sorteres efter feltet 'start' der indeholder en dato i timestamp format, og konverterer det til noget brugbart v.h.a. af getdate(). Jeg skal så have skrevet en table ud til brugeren der ser således ud:

<table>
<tr><td colspan="2">Måned</td></tr>
<tr><td>Dato</td><td>Event<br>Event<br>Event...</td></tr>
<tr><td>Dato2</td><td>Event<br>Event<br>Event...</td></tr>
</table>

Spørgsmålet er nu hvorledes det nemmest gøres. Selvfølgelig noget lignende dette:

$time = getdate($time);
$month = $time['mon'];
$date = $time['mday'];
if ($old_month != $month){
  echo "<tr><td align=\"center\" colspan=\"2\"><div class=\"h2\">".transmonth($month)."</div></td></tr>";
}

Men når så jeg skal have udskrevet datoen, og derefter alle events under den pågældende dato (også selvom der ingen er) går jeg lidt død for idéer.

Nogle kreative hjerner derude?
Avatar billede arkanoid Nybegynder
12. marts 2005 - 21:57 #1
Hmm... fik kun en lille kodebid med... her er resten:

$category = $_GET['category'];
if (!empty($category)){
  $cat_name = translate($category);
  ?>
  <table width="500" border="1" class="topmenu">
  <tr><td colspan="2" align="center">
  <h1><?=$cat_name;?>events</h1>
  </td></tr>
  <?
  $curtime = time;
  $sql = "SELECT * FROM events WHERE category='".$category."' AND start >= $curtime ORDER BY start ASC";
  $result = mysql_query($sql) or die("Fejl: ".mysql_error());
  while ($data = mysql_fetch_array($result)){
      $time = $data['start'];
      $time = getdate($time);
      $month = $time['mon'];
      $date = $time['mday'];
      if ($old_month != $month){
        echo "<tr><td align=\"center\" colspan=\"2\"><div class=\"h2\">".transmonth($month)."</div></td></tr>";
      }
      $old_month = $month;
      if ($old_date != $date){
        echo "<tr><td align=\"center\" width=\"15\">$date</td><td>";
      }
      $title = $data['title'];
      $id = $data['ID'];
      echo "<a href=\"index.php?action=show&id=$id\" title=\"$title\">$title</a><br>";
Avatar billede arkanoid Nybegynder
13. marts 2005 - 11:36 #2
Nevermind, problemet er løst anden vej rundt.

Lukket