Avatar billede terbium Nybegynder
12. marts 2005 - 17:04 Der er 4 kommentarer

Få opgaver som skal løses

Jeg har et par opgaver i java som jeg gerne vil have løst, de er ikke særlig sværer men med mine evner i java er de sværer :)

Opgave 1:

a)    Skriv en Java metode, der opretter et heltals-array og lægger alle ulige tal fra 1 til 10000 i det.
b)    Skriv en Java metode, der afgør om et heltal er et primtal
c)    Skriv en Java metode, der opretter en Vector for derefter at lægge alle primtal mellem 1 og 100 ind i den.
d)    Skriv en Java metode, der bytter om på rækkefølgen af elementerne i en Vector af arbitrær størrelse. Dette skal gøres uden at kopiere elementerne til en anden Vector – altså in-place.

Opgave 2:

Opgaven går ud på, at implementere to klasser i Java. Den ene klasse skal fungere som super-klasse for den anden, dvs. den skal være forældre.
Find selv på hvad dine klasser skal beskrive fra den virkelige verden (Den må ikke være identisk med eksemplet gennemgået i timen).
Det er et krav, at begge klasser indeholder mindst 3 metoder hver, samt at disse metoder anvender, og ændrer på variable indeholdt i hver klasse.
Til sidst skal du vise, at ”barnet” af de to klasser indeholder metoderne fra begge klasser ved, at kalde dem i et lille program, der eventuelt udskriver noget data.

Håber der er nogle som vil hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2005 - 17:10 #1
Nu skal vi jo ikke lave dine opgaver. Det lærer du nemlig ikke noget ved.

Men prøv og post den kode du har og så kommenterer vi og guider dig
igennem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2005 - 19:14 #2
Men du kan få lidt vink. Når et positivt tal, a, er ulige vil

    a%2==1

Det vil hjælpe på a)    ik' :)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
13. marts 2005 - 17:12 #3
Jeg har engang lavet nogle lignende opgaver, hvis du har en mail adresse kan jeg sende dem til dig, så kan du jo se om det er noget du kan bruge til noget.
Avatar billede terbium Nybegynder
14. marts 2005 - 21:08 #4
det har jeg: tb@outcry.dk