Avatar billede delpart Nybegynder
27. marts 2001 - 09:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installations script!!

Jeg har lavet en \"personlig\" udgave af Internet Eksplorer 5.5sp1 og ønsker nu at installere denne vha. et vb. script!!
Følgende \"burde\" virke:

Set WshShell = WScript.CreateObject(\"WScript.Shell\")
Set fso = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Dim CommandToExecute, TheMessage

CommandToExecute=\"\\\\DKSRV003\\Common\\RenMor\\Eksport\\IE55sp1\\Flat\\WIN32\\EN\\ie5setup.exe /Q:A /R:N\"
TheMessage=WshShell.Popup(\"Please wait while Internet Explore gets Updated to 5.5 sp1.\",5,\"IE 5.5 Sp1\",vbInformation)

MEddelsen kommer ganske vist op i de 5 sekunder den er sat til. Men ie5setup.exe bliver ikke kørt!!

Hvad er galt?!?!?

PS Filen kan godt køres fra en normal komando prompt, så stien er korrekt!!
Avatar billede jennemaan Nybegynder
27. marts 2001 - 09:59 #1
Du eksekverer den jo ikke???
Du skriver:

CommandToExecute=\"\\\\DKSRV003\\Common\\RenMor\\Eksport\\IE55sp1\\Flat\\WIN32\\EN\\ie5setup.exe /Q:A /R:N\"

Men udfører den aldrig...

/Jennemaan

Avatar billede delpart Nybegynder
27. marts 2001 - 15:14 #2
Ups, jeg glemte at \"paste\" det hele. Her det komplette script!

Set WshShell = WScript.CreateObject(\"WScript.Shell\")
Set fso = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Dim CommandToExecute, TheMessage

CommandToExecute=\"\\\\DKSRV003\\Common\\RenMor\\Eksport\\IE55sp1\\Flat\\WIN32\\EN\\ie5setup.exe /Q:A /R:N\"
WshShell.Run(CommandToExecute)
TheMessage=WshShell.Popup(\"Please wait while Internet Explore gets Updated to 5.5 sp1.\",5,\"IE 5.5 Sp1\",vbInformation)
Avatar billede jennemaan Nybegynder
27. marts 2001 - 15:19 #3
hmm... hvis du i en command prompt skriver \"ie5setup.exe /Q:A /R:N\" hvad skriver den så....?
Avatar billede delpart Nybegynder
02. april 2001 - 10:23 #4
Installationen fungere uden problemer med samtlige syntakser, men jeg tror jeg har fundet en løsning!!

Tak til jennemaan

PS Finder der nogle gode sites, hvor man kan læse mere om installations scripting ??!?!?!?!?