Avatar billede bjohansen Nybegynder
11. marts 2005 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Iframe der karter frem og tilbage

Hej, jeg forsøger at lave et udkast til en hjemmeside. Den iframe som jeg placerer i en tabel ser fin ud i 1024x768. Men prøv at se den i en anden opløsning. Så ligger iframen både her og der! Linket: www.grafiskdesigner.dk/s

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen!

B Johansen
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2005 - 14:14 #1
<ole>

Når du positionerer et element 'aboslute', vil det placere sig i forhold til det første, omkransende element, der også er positioneret ('relative' eller 'absolute'). Kan der ikke findes et sådan, skal det placere sig i forhold til body-elementet. Derfor står iframe'en fast (den karter faktisk netop ikke frem og tilbage), mens resten flytter sig.

Løsningen er, at skrive et div udenom din iframe og positionere det relativt:
  <div style="position:relative"><iframe ..... ></iframe></div>

/mvh
</bole>
Avatar billede bjohansen Nybegynder
17. marts 2005 - 07:47 #2
Tak for hjælpen
Avatar billede olebole Juniormester
17. marts 2005 - 09:12 #3
Selvtak  :)