Avatar billede ichiban Nybegynder
09. marts 2005 - 08:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

URL i windows.open

Hej Alle sammen

Hvorledes for jeg dette til at virke:

window.open(itunesrez.php?make=hej&type=hej2&model=hej3,'myIFrame')

Jeg har prøvet med \ foran = og &, men firefox vil beklager sig.

Mvh.
Jens
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2005 - 09:02 #1
Der skal også ' omkring url'en:

window.open('itunesrez.php?make=hej&type=hej2&model=hej3','myIFrame')
Avatar billede ichiban Nybegynder
09. marts 2005 - 09:07 #2
Det var mit super simple url, men hvad med dette

window.open('itunesrez.php?make=make.options[make.selectedIndex].value&type=type.options[type.selectedIndex].value&model=model.options[model.selectedIndex].value','myIFrame')

Jeg har 3 selectbokse, som jeg skal have altså f.eks make=adminitrator osv.
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2005 - 09:12 #3
Du bygger bare strengen op:

var url = 'itunesrez.php?make='+ make.optionsmake.selectedIndex].value +'&type='+ type.options[type.selectedIndex].value +'&model='+ model.options[model.selectedIndex].value
window.open(url,'myIFrame')
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2005 - 09:13 #4
Der manglede lige en [
make.options[make.selectedIndex].value
Avatar billede ichiban Nybegynder
09. marts 2005 - 09:59 #5
Så det vil sige at det skal se således ud:

<input type="button" value="Sök" onclick="var url = 'itunesrez.php?make='+ make.options[make.selectedIndex].value +'&type='+ type.options[type.selectedIndex].value +'&model='+ model.options[model.selectedIndex].value;window.open(url,'myIFrame');">

1000 tak for hjælpen :)
Avatar billede ichiban Nybegynder
09. marts 2005 - 10:01 #6
hmm jeg får en fejl...

Error: type.options has no properties
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2005 - 10:07 #7
Kan du smide hele din kode ind??
Jeg vil desuden anbefale at du smider det ud i en funktion i stedet.
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2005 - 10:08 #8
.. eller smide et link.
Avatar billede ichiban Nybegynder
09. marts 2005 - 10:09 #9
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2005 - 10:21 #10
Jeg får en "objektet eksistere ikke fejl", så et skud ville være at du har en forkert sti til dem. Prøv med denne:

<input type="button" value="Sök" onclick="var url = 'itunesrez.php?make='+ this.form.make.options[this.form.make.selectedIndex].value +'&type='+ this.form.type.options[this.form.type.selectedIndex].value +'&model='+ this.form.model.options[this.form.model.selectedIndex].value;window.open(url,'myIFrame');">
Avatar billede ichiban Nybegynder
09. marts 2005 - 10:23 #11
Smukt :)
Avatar billede ichiban Nybegynder
09. marts 2005 - 10:24 #12
point og karma :)
Avatar billede fennec Nybegynder
09. marts 2005 - 10:36 #13
Så siger jeg da tak

.o) <-- One Eyed Jack