Avatar billede dsj Nybegynder
08. marts 2005 - 16:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sættes default på eksisterende kolonne?

Hvad er syntaksen til at sætte en dafault værdi på en eksisterende kolonne?

ALTER TABLE <table> ALTER COLUMN ...?
Avatar billede bromer Nybegynder
08. marts 2005 - 16:41 #1
Ligesom hvis du opretter en ny kolonne

ALTER TABLE <table> CHANGE cname cname <hvad du normalt skriver her (f.eks. integer not null default 10)
Avatar billede bromer Nybegynder
08. marts 2005 - 16:43 #2
Ahh.. jeg beklager meget.. jeg læste forkert. Svaret jeg gav var til MySQL, men til MS SQL står det beskrevet her:

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/tsqlref/ts_aa-az_3ied.asp?frame=true
Avatar billede dsj Nybegynder
08. marts 2005 - 16:46 #3
Bortset fra at det ikke hedder 'CHANGE', så har jeg forlængst prøvet følgende:

ALTER TABLE <table> ALTER COLUMN <column> int NOT NULL DEFAULT 0

Hvilket får Query Analyzer'en til at sige: "Incorrect syntax near the keyword 'default'."
Avatar billede dsj Nybegynder
08. marts 2005 - 16:49 #4
Det ser ikke ud til at man overhovedet kan det via en normal ALTER TABLE...

Nogen der ved hvordan man ellers kan gøre det??
Avatar billede bromer Nybegynder
08. marts 2005 - 16:51 #5
Du kan lave en lidt ulækker SP der først opretter den nye kolonne og kopirer ting over i, hvorefter den fjerner kolonnen.
Avatar billede venne Nybegynder
08. marts 2005 - 18:43 #6
Du skal tilføje en DEFAULT CONSTRAINT:

ALTER TABLE tabel ADD CONSTRAINT kolonne_default DEFAULT 0 FOR kolonne
Avatar billede dsj Nybegynder
08. marts 2005 - 23:23 #7
Ja tak, den er købt :-)