Avatar billede kwanstudios Nybegynder
08. marts 2005 - 15:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Backup af Stellar Office

Jeg ønsker at tage backup af hele Stellar Office og gemme det i nogle lokale filer, gerne en samlet, men det er ikke et krav. Det må gerne ske automatiseret, ellers så vil jeg bare gerne have en simpel lille vejledning der trin for trin gennemgår processen. Jeg er ikke helt rå i Stellar.
Avatar billede migo Nybegynder
08. marts 2005 - 15:56 #1
I øverset menu under "Funktioner", ligger punktet "Lav sikkerhedskopi af data". Der skal stå mærke i "Disk/diskette", og du skal vælge hvilken mappe den skal kopiere til, ved at klikke på den sorte "nedad-pil" til højre for det øverste lange hvide skrivefelt. Sæt også et mærke i "kontroller kopiering".

Der bliver danent to filer som hører ubehjælpeligt sammen, nemlig "1.dsk" og "backup.lsp".

Jeg gemmer selv kopier i et mappehieraki der starter med mappen "backup stellar", og undermapper for hver backup, som har navnene efter datoen du tager backuppen: 050228, 050308, 050320, 050404 o.s.v. Når der er gået noget tid kan man slette de fleste mapper, blot gemme en enkelt fra årsskiftet, eller fra halvårsregnskabet, eller fra kvartalsregnskabet ved momsafslutningen.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
08. marts 2005 - 16:02 #2
Tak Migo - det var en fantastisk forklaring! Har du mulighed for at tage et par screenshots som underbygger din argumentation? Så er pointene dine.
Avatar billede migo Nybegynder
08. marts 2005 - 16:09 #3
Ja det har jeg da, men hvortil skal jeg sende disse screenshots+
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
08. marts 2005 - 16:14 #4
Du må gerne sende dem til sikkerhedseksperten@gmail.com :-)
Avatar billede migo Nybegynder
08. marts 2005 - 16:26 #5
OK - Du skulle have modtaget dem nu :-)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
08. marts 2005 - 16:32 #6
De er modtaget og af bedste kvalitet! Her er dine point!
Avatar billede migo Nybegynder
08. marts 2005 - 16:58 #7
Thank you
Avatar billede dalli1234 Praktikant
31. juli 2012 - 11:00 #8
Har også gjort, og har virket i årevis, men nu vil den ikke mere, skriver fejlkode 17 ???