Avatar billede celine Nybegynder
08. marts 2005 - 15:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsætte poster i forskellige tabeller

hej

Jeg forsøger at indsætte poster, der vælges fra en tabel og så skal placeres i nogle andre alt afhængig af hvilken kategori de tilhører. har prøvet lidt at hvert, men det virker ikke. Der bliver ikke indsat noget i tabellen.

lidt kode

opret_emne
sub opret_emne
    set dbConn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
    strDSN = strPlacering
    dbConn.Open strDSN

    if Request.Form("kategori") = "arkitektur" then

    strSQL = "INSERT into arkitektur(kategori, emne, begrundelse) values('" & kategori & "', '" & emne & "', '" & begrundelse & "');"
    dbConn.Execute (strSQL)

    end if

    if Request.Form("kategori") = "kulturmiljø" then
        strSQL = "INSERT into kulturmiljoe(kategori, emne, begrundelse) values('" & kategori & "', '" & emne & "', '" & begrundelse & "');"
    dbConn.Execute (strSQL)

    end if

dbConn.Close
set dbConn = nothing

end sub
Avatar billede keysersoze Guru
08. marts 2005 - 15:36 #1
jeg går ud fra at der ikke kommer nogen fejl - det lyder i hvert fald ikke sådan. Det første jeg derfor ville følge op på var, om Request.Form("kategori") reelt indeholdt en værdi

prøv fx bare at skrive den ud i toppen af siden;

Response.write "test: " & Request.Form("kategori")
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. marts 2005 - 22:50 #2
Måske kan man ikke bruge Request.Form i en sub.. hvis det er korrekt, kan du kalde opret_emne med parametere..

Eksempel:

opret_emne Request.Form("kategori")

sub opret_emne(kat)
...
if kat = "..." then

...
end sub
Avatar billede celine Nybegynder
16. marts 2005 - 10:20 #3
til keysersoze

der kommer en værdi med i kataegori.
Avatar billede celine Nybegynder
16. marts 2005 - 10:30 #4
hej thesurfer

har afprøvet dit forslag. Det virker ikke. der kommer ingen fejl, men den gemmer heller ikke noget.
Avatar billede celine Nybegynder
16. marts 2005 - 10:41 #5
hej thesurfer

det virkede alligelvel, jeg havde lavet en fejl. Så kom med et svar
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. marts 2005 - 00:42 #6
Og et svar skal du få :-)