Avatar billede napisok Nybegynder
07. marts 2005 - 09:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

data ind i tekstfelt

I min form har jeg en funktion der henter et element i databasen, dette skal jeg have sat ind i nogle tekstfelter (vha submitknap), men den skriver til mig at jeg først skal definere variablen, men hvordan:
Tekstfelt:
<td><p>Navn</p></td>
<td><input type="text" name="h_name"  value="<?=$h_name?>" tabindex="1" ></td>
Funktion til indsættelse
function insertCc(){
$h_name=$customer->name;}
Avatar billede nizo Nybegynder
07. marts 2005 - 09:57 #1
Du laver bare et mysql connect og bruger den kode du har..
bare ikke med Funktion til indsættelse
function insertCc(){
$h_name=$customer->name;}
Avatar billede nizo Nybegynder
07. marts 2005 - 10:12 #2
Nej vendt..
Et mysql connect og saa
en defination paa en $row (som jeg ikk lige ka huske) saa bliver det:
<td><p>Navn</p></td>
<td><input type="text" name="h_name"  value="<?=$row[h_name];?>" tabindex="1" ></td>
Avatar billede napisok Nybegynder
07. marts 2005 - 10:23 #3
jeg prøver
Avatar billede nizo Nybegynder
07. marts 2005 - 11:53 #4
Saadan definere du $row
$passquery = mysql_query("SELECT row FROM tabel WHERE username = '$username'");
$row = mysql_fetch_array($passquery);

Og saa skriver du bare koden:
<td><p>Navn</p></td>
<td><input type="text" name="h_name"  value="<?=$row[h_name];?>" tabindex="1" ></td>

Saa burde det virke ^^
Avatar billede nizo Nybegynder
07. marts 2005 - 13:17 #5
username = '$username' er selvfølgelig kun saa den ka indetifisere den værdi der skal trækkes ud ved hjælp af et brugernavn..
Hvis du ikk bruge WHERE eller noget andet vil den blot vise en tilfældigt row ..
Avatar billede napisok Nybegynder
07. marts 2005 - 13:56 #6
jeg kan vist ikke læse glemte at skrive at jeg har en phpklasse med funktionen for at søge i databasen, det den returner til mig er objekt med customer jeg kan hente navn ud af customer i gui men jeg kan ikke sætte det ind i tekstfeltet, den skriver i stedet at h_name ikke er defineret (fejlen tror jeg er min måde at håndtere det modtagende customerobjekt på)
Avatar billede nizo Nybegynder
07. marts 2005 - 14:28 #7
Hmm...
Det ka jeg nok ikke hjælpe med :/
Avatar billede napisok Nybegynder
07. marts 2005 - 15:02 #8
det var surt, men tak for hjælpen
Avatar billede nizo Nybegynder
07. marts 2005 - 19:34 #9
Intet problem
Avatar billede napisok Nybegynder
10. marts 2005 - 10:45 #10