Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
06. marts 2005 - 18:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ICO-filer i Windows Explorer

I min Win2000 med Windows Explorer har jeg før kunnet se hvad en ICO-fil egentlig indeholdte af grafik, blot ved at se ikonen ved siden af filnavnet i filoversigten.
Efter installation af diverse software er denne mulighed nu forsvundet.
Nu vises en standard-ikon til det program som er associeret til ico-filer.

Hvordan får jeg den gamle feature tilbage?
Jeg hár været inde i Tools/Folder Options uden at finde nogen løsning.
Avatar billede falster Ekspert
07. marts 2005 - 10:10 #1
Prøv dette. I registreringsdatabasen find nøglen

HKEY_CLASSES_ROOT\icofile\DefaultIcon

Værdien "(Standard)" skal have data "%1". Alt UDEN gåseøjne.
Avatar billede falster Ekspert
07. marts 2005 - 10:14 #2
NB. Tjek lige først, at nøglen

HKEY_CLASSES_ROOT\.ico findes og at værdien "(Standard)" er "icofile".
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
07. marts 2005 - 14:36 #3
@falster
Alt hvad du skriver ér allerede på plads i registreringsdatabasen!
Dog har jeg entry "(Default)" i stedet for "(Standard)".
Avatar billede falster Ekspert
07. marts 2005 - 14:49 #4
Så fandt jeg noget på nettet, der ligner dit problem (måske).

Her er linket http://unclean.org/howto/icoicons.html Jeg har også kopieret

Background: I am running Windows 2000 Professional

I was editing and begining to understand .ico files (as in favicon.ico), and I made the mistake of right clicking on one of them, selecting 'Open With', and clicking 'OK' while the "Always use this program to open these files" checkbox was marked. The result was that Windows no longer displayed as icon the actual icons contained in each file. It began displaying a predetermined icon chosen by the program now associated with .ico files. In order to remedy the situation, I performed the following changes:

1. Choose to "always use" Internet Explorer for .ico files (this was done with the right-click described above).

2. Open registry editor (Run -> regedit)

3. As you should do before all registry changes, back it up!

4. Traverse to the following directory in the registry:

hkey_current_user/software/microsoft/windows/currentversion/explorer/fileexts/.ico

5. Delete the key entitled "Application" which contains the data "iexplore.exe"

In case these directions do not work, you might also try deleting all the keys pertaining to programs you've previously used to open .ico files. These keys should be located within the "OpenWithList" directory, which resides in the above-mentioned registry directory. Unfortunately I made both these two changes at once, and therefor did not know whether steps 1-5 are sufficient.
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
07. marts 2005 - 15:41 #5
@falster

BINGO!!!

Det var lige opskriften, fantastisk!
Rigtig mange tak for hjælpen, falster.

Læg et svar og der er point til dig.
Avatar billede falster Ekspert
07. marts 2005 - 15:43 #6
Godt vi fandt noget, efter jeg troede, at jeg ku' klare det ved at gøre mig klog på registeringsdatabasen :-)
Avatar billede jumpingjackflash Nybegynder
07. marts 2005 - 15:48 #7
Tak igen!