Avatar billede nylle Nybegynder
05. marts 2005 - 15:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bea Weblogic, jsp og mysql

Jeg har et problem med at få hentet en email-adresse i min mysql database fra jsp-siden hentEmail.jsp.

Min lille applikation består af to sider en html- og ovennævnte jsp-side. Fra html-siden klikker jeg på en submit knap i en form hvorefter jeg sendes til hentEmail.jsp-siden. Denne side udskriver
først en værdi sendt med requesten dernæst opretter jeg en forbindelse til databasen for at hente en email som jeg tilsyneladende ikke modtager.

Det skal siges at jeg har oprettet en pool af connection i weblogic-serveren som jeg har testet og som udmiddelbart fungere korrekt.

Mit spørgsmål går på hvad fejlmeddelsen betyder som min jsp-side og weblogic genererer og hvordan jeg får hentet og udskrevet min email-adresse.

**************************************************************
JSP-sidens hentEmail.jsp kode:

<%@ page language="java" session="false" contentType="text/html;charset=UTF-8"%>
<%@ page import="java.sql.*"%>
<%@ page import="java.io.*"%>
<%@ page import="javax.naming.*"%>
<%@ page import="javax.sql.*"%>
<%@ page import="java.util.*"%>

    <head>
        <title> Hent email side </title>
    </head>

    <body>

    <%
    String ok = request.getParameter("submit");
    %>

    ok's værdi: <%=ok%><br><br>

    <%
        InitialContext context = new InitialContext();
        DataSource dataSource = (DataSource) context.lookup("MySQLDataSource");
        //Connection conn = null;
        //Statement stmt = null;
        //ResultSet rset = null;

        try{
            Connection conn = dataSource.getConnection();
            Statement stmt = conn.createStatement();
            ResultSet rset = stmt.executeQuery("select email from users");
            while(rset.next()){
    %>
        <h2>email:<%= rset.getString("email")%></h2>
    <%
            }

        catch(SQLException ex){
    %>

        <%=ex.getMessage()%>
        <br>

    <%
        ex.printStackTrace();
        }
    %>
    </body>
***************************************************

output fra hentEmail.jsp:

ok's værdi: ok

Cannot obtain connection: driverURL = jdbc:weblogic:pool:nyllesPool_1, props = {enableTwoPhaseCommit=false, connectionPoolID=nyllesPool_1, jdbcTxDataSource=true, dataSourceName=nylles_JDBCDataSource_1}. Nested Exception: java.lang.RuntimeException: Failed to Generate Wrapper Class at weblogic.utils.wrapper.WrapperFactory.createWrapper(WrapperFactory.java:183) at weblogic.jdbc.wrapper.JDBCWrapperFactory.getWrapper(JDBCWrapperFactory.java:171) at weblogic.jdbc.pool.Driver.allocateConnection(Driver.java:248) at weblogic.jdbc.pool.Driver.connect(Driver.java:164) at weblogic.jdbc.jts.Driver.getNonTxConnection(Driver.java:509) at weblogic.jdbc.jts.Driver.connect(Driver.java:139) at weblogic.jdbc.common.internal.RmiDataSource.getConnection(RmiDataSource.java:305) at jsp_servlet._resources._jsp.__hentemail._jspService(hentEmail.jsp:29) at weblogic.servlet.jsp.JspBase.service(JspBase.java:33) at weblogic.servlet.internal.ServletStubImpl$ServletInvocationAction.run(ServletStubImpl.java:1006) at weblogic.servlet.internal.ServletStubImpl.invokeServlet(ServletStubImpl.java:419) at weblogic.servlet.internal.ServletStubImpl.invokeServlet(ServletStubImpl.java:315) at weblogic.servlet.internal.WebAppServletContext$ServletInvocationAction.run(WebAppServletContext.java:6718) at weblogic.security.acl.internal.AuthenticatedSubject.doAs(AuthenticatedSubject.java:321) at weblogic.security.service.SecurityManager.runAs(SecurityManager.java:121) at weblogic.servlet.internal.WebAppServletContext.invokeServlet(WebAppServletContext.java:3764) at weblogic.servlet.internal.ServletRequestImpl.execute(ServletRequestImpl.java:2644) at weblogic.kernel.ExecuteThread.execute(ExecuteThread.java:219) at weblogic.kernel.ExecuteThread.run(ExecuteThread.java:178)
Avatar billede olly Nybegynder
06. marts 2005 - 12:32 #1
Jeg erindre at have set det samme med postgresql

Det er fordi du skal have mysqldriveren sat op før pointbase som er med Bea. Link er til svar og tråd om det:

http://forums.bea.com/bea/message.jspa?messageID=202440767&tstart=0

Ellers står det også i Beas doc et sted... Kan ikke huske hvor.
Avatar billede nylle Nybegynder
07. marts 2005 - 12:25 #2
Det du henviser til har jeg prøvet flere gange så det er tilsyneladende et andet problem og ifølge den fejlmeddelse jeg får ud på jsp-siden har det nået med nogle wrapper klasser indbygget i weblogic.
Avatar billede olly Nybegynder
07. marts 2005 - 21:06 #3
Og du har sikret dig at du har mysql driveren først i CLASSPATH? Har du evt forsøgt at fjerne pointbase fra classpath?

Det der ledte mig i den retning er netop det med wrapperklassen, da jeg husker den fejlmedelse.

Har du sikre dig ved at printe CLASSPATH ud under opstart?

Jeg vil forsøge lidt senere selv så skal jeg prøve...
Avatar billede nylle Nybegynder
14. marts 2005 - 09:53 #4
Jeg lukker dette spørgsmål