Avatar billede commu Nybegynder
05. marts 2005 - 13:14 Der er 10 kommentarer

news system kan jeg ikk få til at virke

Jeg har en lille dum fejl:(

Jeg har forsøgt at finde den med uden held.. Nu spørger jeg jer her inde.

Kode!!

<?
            $q1 = mysql_query("SELECT * FROM v3_news ORDER BY id DESC");
            while ($row = mysql_fetch_array($q1)){

            $nyhed_ud = $row[nyhed];
            $nyhed_besked = str_replace("\n","<br>",$nyhed_ud);
            $nyhed_skriv = str_replace(":(",":)",$nyhed_besked);

                echo "<table cellspacing=0><tr><td>ID: " . $row["id"] . " </td><td> - " . $row["dato"] . "</td></tr></table>";
                echo "<table cellspacing=0><tr><td><b>" . $row["overskrift"] . "</b></td></tr><tr><td>$nyhed_skriv</td></tr></table><br>";
            }
?>

Hvis i kan finde fejlen så skriv endelig...

i kan se hva jeg mener på http://www.e-playcity.dk/nyheder/admin.php
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2005 - 13:16 #1
Det du trækker ud findes ikke i databasen !
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2005 - 13:16 #2
Har du en tabel der hedder v3_news ?
Avatar billede commu Nybegynder
05. marts 2005 - 13:30 #3
nope... det har jeg ikke...

Men jeg nogle der hedder Nyheder - id - dato - overskrift... Skal jeg selv til at lave en database.. med v3_news eller hvad...
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2005 - 13:38 #4
$q1 = mysql_query("SELECT * FROM v3_news ORDER BY id DESC"); prøver at hente fra v3_news men når du tilføjer hvor tilføjer den hen ?`

Har du hentet scriptet et sted er der gerne en txt eller sql fil med hvordan databasen skal se ud !
Avatar billede commu Nybegynder
05. marts 2005 - 13:42 #5
jep jeg har hentet scriptet et sted skal du bruge sgl filen for at se fejlen... så kig nedenfor

CREATE TABLE nyheder (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  dato mediumtext NOT NULL,
  overskrift mediumtext NOT NULL,
  nyhed text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;

det er det der er med..
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2005 - 13:43 #6
Ændre:
$q1 = mysql_query("SELECT * FROM v3_news ORDER BY id DESC");
Til:
$q1 = mysql_query("SELECT * FROM nyheder ORDER BY id DESC");
Avatar billede commu Nybegynder
05. marts 2005 - 14:58 #7
det er ikke der problemmet er kan jeg nu se...

Det der står i browserne er

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/e-playcity.dk/e-playcity.dk/httpd.www/nyheder/admin.php on line 55

Altså der må være en fejl i on line 55

som ser sådan her ud

while ($row = mysql_fetch_array($q1)){
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2005 - 15:02 #8
Prøv lige at send hele scriptet eller fortæl hvor du har hentet det ?
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2005 - 15:03 #9
Det plejer at være for det er noget galt med variablen $q1 som er som linien lige op over !

Har du prøvet at ændre som jeg forslå ?
Avatar billede commu Nybegynder
06. marts 2005 - 19:59 #10