Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 11:21 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Findes der programmer til generering af PDF filer direkte fra VB

Hej Eksperter.

Findes der programmer/kildekode til oprettelse af pdffiler direkte fra kodem i Vb.net?

Eventuelt et eksempel vil være super!

Vh Jesper
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 11:22 #1
Gerne freeware eller billigt!
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 11:24 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 11:24 #3
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 11:26 #4
Tákker - det vil jeg lige prøve - vender lige tilbage når jeg har prøvet det igennem...
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 17:52 #5
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=15255&package_id=12596&release_id=305679

Nu har jeg læst det igennem, men der er en ting jeg er lidt i tvivl om. Hvad er det jeg skal bruge af ovenstående, og hvor skal det pakkes ud? Efter hvad jeg lige har prøvet kan det vist ikke være helt ligegyldigt...
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 17:55 #6
Hvordan er du endt i Java versionen ?

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=72954

snup itextsharp-0.04-release.zip
udpak
tilføj reference til assembly
kod
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 18:04 #7
tilføj reference til assembly?

Jeg har et projekt hvori jeg skal bruge det - skal man oprette en reference derfra?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 18:05 #8
ja
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 18:07 #9
Kan man add'e et helt bibliotek?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 18:34 #10
ok havde pakket den forkerte ud:-(
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
02. marts 2005 - 18:57 #11
Bange for det er lidt for svært til mig!

Gider du ikke lige smide et svar - du skal have tak for hjælpen...
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 19:06 #12
svar
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
07. marts 2005 - 19:46 #13
Hej igen
Er du selv bekendt med programmering af pdf filer, eller vidste du bare hvor jeg kunne finde information.
Ny har jeg siddet et par dage og kigget på det her eksempel, og der er en ting som ikke helt virker. Jeg har fået added en referance til en fil man skal hente for at kunne arbejde med det, men den melder en fejl. Der kommer følgende information/exeption

Additional information: File or assembly name ICSharpCode.SharpZipLib, or one of its dependencies, was not found.

Siger det dig noget?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2005 - 19:49 #14
Jeg kender iText af omtale - mest for Java versionen - lidt for .NET versionen

Jeg har ikke selv brugt den
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2005 - 19:49 #15
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
07. marts 2005 - 19:49 #16
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2005 - 20:06 #17
Men kom itextsharp ikke med sharpziplib ?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
07. marts 2005 - 20:59 #18
Undskyld ventetiden.

Altså det jeg har downloaded du har henvist til, er filen itextsharp.dll.

Mener du at det burde være nok?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
07. marts 2005 - 21:03 #19
Jeg ved ikke helt hvad der er galt. Den melder stadig fejl, men nu en ny!

An unhandled exception of type 'System.IO.FileLoadException' occurred in itextsharp.dll

Additional information: The located assembly's manifest definition with name 'ICSharpCode.SharpZipLib' does not match the assembly reference.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2005 - 21:47 #20
Jeg bliver vist nødt til selv at prøve.

Stay tuned.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
07. marts 2005 - 21:49 #21
Jeg ville virkelig blive glad for noget hjælp, men hvis det er noget bøvl for dig skal du bare sige til...Så må jeg finde en anden løsning...

Har kigget på nogle af de programmer der er udviklet specielt til det, men de er jo desværre halvt, for ikke at sige helt, dyre
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2005 - 23:06 #22
Hm.

Jeg laver første eksempel i docs linket til ovenfor:

Imports System
Imports System.IO
Imports iTextSharp.text
Imports iTextSharp.text.pdf

Public Class Chap0101
    Public Shared Sub Main()
        Console.WriteLine("Chapter 1 example 1: Hello World")
        Dim document As Document = New Document
        Try
            PdfWriter.getInstance(document, New FileStream("C:\Chap0101.pdf", FileMode.Create))
            document.Open
            document.Add(New Paragraph("Hello World"))
        Catch de As DocumentException
            Console.Error.WriteLine(de.Message)
        Catch ioe As IOException
            Console.Error.WriteLine(ioe.Message)
        End Try
        document.Close
    End Sub
End Class

Jeg tilføjer en reference til itextsharp.dll, jeg compiler og jeg kører.

Og så ligger der en PDF fil.

Eneste forskel kan være at jeg bruger SharpDevelop som IDE !?!?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
08. marts 2005 - 23:21 #23
Hvad er forskellen i det jeg har lavet her så?

Imports System
Imports System.IO
Imports iTextSharp.text
Imports iTextSharp.text.pdf
Public Class PDFgenerater
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Windows Form Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Form overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Windows Form Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Windows Form Designer
    'It can be modified using the Windows Form Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents Button1 As System.Windows.Forms.Button
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Me.Button1 = New System.Windows.Forms.Button
        Me.SuspendLayout()
        '
        'Button1
        '
        Me.Button1.Location = New System.Drawing.Point(184, 168)
        Me.Button1.Name = "Button1"
        Me.Button1.Size = New System.Drawing.Size(96, 40)
        Me.Button1.TabIndex = 0
        Me.Button1.Text = "Generate pdf"
        '
        'PDFgenerater
        '
        Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
        Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(292, 273)
        Me.Controls.Add(Me.Button1)
        Me.Name = "PDFgenerater"
        Me.Text = "PDFgenerater"
        Me.ResumeLayout(False)

    End Sub

#End Region

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        '  Console.WriteLine("Chapter 1 example 1: Hello World")
        'Console.WriteLine("Chapter 1 example 1: Hello World")
        Dim document As Document = New Document
        Try
            PdfWriter.getInstance(document, New FileStream("C:\Chap0101.pdf", FileMode.Create))
            document.Open()
            document.Add(New Paragraph("Hello World"))
        Catch de As DocumentException
            Console.Error.WriteLine(de.Message)
        Catch ioe As IOException
            Console.Error.WriteLine(ioe.Message)
        End Try
        document.Close()
    End Sub
End Class
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
08. marts 2005 - 23:22 #24
Altså at det hele sker når man trykker på en knap...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2005 - 23:25 #25
Ingenting.

Det må være SharpDevelop versus Visual Studio der gør forskellen.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
08. marts 2005 - 23:27 #26
hmm det vil sige at ikke umiddelbart er muligt at lave sådan?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2005 - 23:29 #27
Min SharpDevelop har SharpZipLib 0.82

Download linket er til SharpZipLib 0.83a
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2005 - 23:31 #28
Prøv evt. at dowloade og installere SharpDevelop (den er også gratis)
of haps zip dll'en fra den installation.
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
08. marts 2005 - 23:34 #29
Er det helt ligegyldigt hvor SharpZipLib ligger - nu tænker jeg i hvilket bibliotek?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2005 - 23:35 #30
Ja fordi du fortælle rprojektet hvor den ligger (medmindre den er røget i GAC'en)
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
08. marts 2005 - 23:43 #31
Det vil sige at jeg skal installere SharpDevelop og så bruge den SharpZipLib der følger med den?
Avatar billede jesperthomsen1980 Nybegynder
08. marts 2005 - 23:51 #32
TAk for hjælpen - Der er mange forskellige versioner af SharpZipLib, men hvis jeg nupper den der hedder 0.5.0.0 så virker det!!!

Jeg siger mange tak for hjælpen - det havde jeg aldrig selv fundet ud af. Nu håber jeg det er nok hvis jeg gemmer denne fil til andre projekter, da jeg helst vil nøjedes med et udviklingsværktøj...Visual Studio

Men det var rart du gad bruge endnu mere tid på det...tak for det
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2005 - 07:32 #33
Det bør være nok med dll filen. Det er en af fordelene ved .NET !