Avatar billede geputzt Nybegynder
28. februar 2005 - 19:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Finde "ID" i en streng

Jeg er ved at lave et slags information retrieval system, hvor jeg skal søge efter et "ID"...

Eksempel:

Your ID: 1203945

men kunne også være

Your ID:
1203945

Altså selve ID'et kan være på samme linje som "Your ID:" eller på næste linje. ID'et er altid et heltal. Jeg søger et regexp, som kan finde dette ID. Det ville være super, hvis det også kunne understøtte andre varianter (altså finde et tal (id'et), som er står i nærheden af "Your ID").
Avatar billede roenving Novice
01. marts 2005 - 08:07 #1
Du skal sørge for, at din regexp er multiline, men det er stærkst afhængig af det sprog, du skal bruge din regexp i, hvordan du angiver det !-)

-- java script:

var txt = "Your ID: \n1203945";
var id = txt.replace(/^.*?Your ID:\s+(\d+).*?$/mig,"$1");
alert(id);
Avatar billede geputzt Nybegynder
04. marts 2005 - 12:58 #2
Jeg laver det i C#. Har du nogen idé om hvordan det så vil se ud?
Avatar billede roenving Novice
04. marts 2005 - 13:02 #3
-- jeg har desværre ikke en C#-manual lige her, men du skal i oprettelsen at dit regExp-objekt angive de forskellige properties fra den passende enumeration og sætte dem sammen med |-tegn !-)
Avatar billede geputzt Nybegynder
04. marts 2005 - 17:42 #4
Jeg fandt frem til at dette kunne gøre det:

Regex pat = new Regex(@"^.*?Confirmation ID:\s*(\d+).*?$",RegexOptions.IgnoreCase|RegexOptions.Multiline);

Eneste forskel fra dit forslag er \s*, så der ikke nødvendigvis skal være et mellemrum mellem "ID:" og tallet. Så hvis du lige smider et svar, så vil der fluks ryge 60 points ind på din konto :-)

Tak for hjælpen!
Avatar billede roenving Novice
05. marts 2005 - 22:07 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
10. marts 2005 - 13:27 #6
-- og tak for point ;~}