Avatar billede hensker Nybegynder
28. februar 2005 - 14:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forhindring af datakørsel.

Hej, min computer er begyndt at komme med denne besked hvis jeg prøver at åbne denne computer og lignende. Det begyndte efter jeg startede min computer, det har været lang tid siden jeg har lukket ned for den, den plejer nemlig bare at stå på standby eller i dvale Jeg kan godt høre musik og åbne programmer fra menuen start, men hvis jeg gerne vil åbne denne computer eller en mappe ude på skrivebordet kommer denne besked:

Besked om forhindring af datakørsel - Microsoft Windows

Windows har lukket dette program for at hjælpe med at beskytte din computer.

Navn: Windows Stifinder

Udgiver: Microsoft Corporation

Jeg kører MS windows XP: Home Edition, med security pack 2
Jeg har Norton AntiVirus og selv om jeg lige opdaterer den finder den ikke noget vira.

Der er desuden en fejl i min Winamp, der kommer nogen gange en besked om at der er fejl i en eller anden prefecht.

Plus at når jeg starter computeren skal starte kommer der en blå skærm hvor den gerne vil scanne. Jeg har prøvet at lade den scanne, men det gider jeg ikke mere fordi den er vild langsom og så vil den gerne scanne en fire gange eller mere.
Avatar billede hensker Nybegynder
28. februar 2005 - 14:14 #1
Når jeg åbner winamp kommer denne besked:

Windows - Beskadigt fil

Filen eller mappem
\WINDOWS\Prefetch\WINAMP.EXE-035324CC.pf er beskadigt og kan ikke læses. Kør Chkdsk-værktøjet

Jeg har også fundet ud af at mit d-drev næsten er fyldt op, kan det mon være problemet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. februar 2005 - 14:27 #2
Prøv at gå i fejlsikret tilstand og slet hele indholdet af
c:\WINDOWS\Prefetch\
folderen.
De første par genstarter vil være langsommere end normalt indtil windows har fyldt prefetch mappen op igen. Det burde ihvertfald fixe winamp fejlen, men jeg er ikke sikker på at det fixer den anden fejl.
Avatar billede hensker Nybegynder
28. februar 2005 - 14:35 #3
hvordan kommer jeg ind i fejlsikret tilstand? Selvom jeg kommer ind den tilstand hvordan skal jeg så kunne slette det, jeg kan jo ikke komme ind i denne computer =(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. februar 2005 - 14:45 #4
Du trykker F8 lige når den er færdig med at tælle ram op og skal til at starte windows.

Du burde kunne komme i stifinderen i fejlsikret tilstand, da der ikke loades en hel masse drivere, som kan drille
Avatar billede hensker Nybegynder
28. februar 2005 - 14:53 #5
Min computer booter ikke, det er en Ferrari bærbar. Jeg kan kun trykke F2 =/, men nu har jeg lavet en systemgendannelse. Og nu virker den som den skal.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. februar 2005 - 15:03 #6
Ok, det er da ikke så tosset *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 12:26 #7
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge min hjælp til noget
Avatar billede hensker Nybegynder
23. august 2005 - 11:19 #8
Undskyld jeg har vaeret saa laaaaaaang tid om at svare, men jeg kunne desvaerre ikke bruge det til noget.

Men du skal have tak fordi du ville hjaelpe.