Avatar billede jens_32 Nybegynder
25. februar 2005 - 17:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

OIOXML Kontodimensioneringsstring

Har nogen set på ovenstående i det nye OIOXML i C5 3.0.
Jeg forstår godt, at EAN nummeret skal oprettes i et felt på DebKart, men hvad går ovenstående felt ud på og skal det også oprettes på DebKart?
Avatar billede mariaf Juniormester
25. februar 2005 - 20:26 #1
Det SKAL ikke, da det ikke er et krævet felt, teknisk set. Men fakturamodtager kan kræve at feltet er udfyldt, og efterhånden som det går op for modtagerne at dette rent faktisk er anvendeligt, så kunne kan forestille sig at kravet kommer. Derfor opretter jeg altid begge felter.
Hvis du også opretter dem i Ordkart, Ordkartarkiv, indkart, indkartarkiv og krekart, så kan du nøjes med at ændre i en macro for at få feltet ført over på ordren.
Avatar billede pote Nybegynder
26. februar 2005 - 09:23 #2
Hvilken konkrete macro tænker du på marif ?
Avatar billede mariaf Juniormester
26. februar 2005 - 11:08 #3
Den ligger i OrdreIndkøb_Form og hedder #InitOrdreFakturaFelter og #InitOrdreLeveringFelter.
I disse to macroer tilføjes EAN og KontoDim (sådan hedder mine felter i DBD). Men da macroen også bruges på indkøb, er det nødvendigt at felterne er oprettet på indkøbssiden også. Der bruger jeg dem bare ikke til noget endnu, men gevinsten er større end ulempen ved de ekstra felter.
Avatar billede pappablue Nybegynder
02. marts 2005 - 09:17 #4
Mariaf> Opretter du felterne i alle DBD´erne?
Hvorfor ikke nøjes med at oprette felterne i Debkart og så tilføje dem på de relevante forms og rep. med direkte opslag?
Avatar billede mariaf Juniormester
02. marts 2005 - 18:50 #5
Fordi jeg på den anden måde kan nøjes med 10 minutters arbejde, og det virker. Jeg har en ændret en macro og lagt felter på to forms, så er kunden kørende. EANnr behøver ikke komme på faktura, medmindre de skal sendes som post.
Men der er jo ikke meget forretning i det :-)