Avatar billede jnx Nybegynder
25. februar 2005 - 07:20 Der er 17 kommentarer

exe fil som starter angivet programmer.

Har brug for at lave en .exe fil som kører flere programmer i dos.

fx,
når jeg dobbelt clicker iconen skal den gå i fullscreen mode,
kør et program i fx
c:\program files\loader\load.exe

derefter start et andet program

C:\program files\game\fungame.exe

hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 09:40 #1
du kan gøre det med en .bat-fil. du skriver bare de stier, du vil åbne, og døber filen .bat,,
Avatar billede jnx Nybegynder
25. februar 2005 - 12:38 #2
men den opstarter ikke i fullscreen mode osv
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 15:33 #3
hmm.. ved ikke, om maximeret er det samme som fullscreen i de applikationer, du skal køre, men du kan prøve med start med max-parameter:

Start /MAX fil_sti/fil_navn.exe

(stadig i en .bat-fil)
Avatar billede jnx Nybegynder
25. februar 2005 - 19:50 #4
er der en måde at gøre så den venter? fx

først loader den c:/loader.exe
så afventer den til det er loadet færdig, derefter kører den
start/MAX c:/game.exe

start/MAX virkede perfekt btw
Avatar billede jnx Nybegynder
25. februar 2005 - 19:54 #5
Altså det jeg vil have er at den gør dette.

Starter command prompt i fullscreen, i samme vindue skal den køre først
C:\VDMSOUND\dosdrv.exe
når den er loadet færdig skal den køre
c:\GAME\tomb.exe
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 20:01 #6
jeps.. det gøres med wait-parameteren..

start /max /wait C:\VDMSOUND\dosdrv.exe
start /max c:\GAME\tomb.exe
Avatar billede jnx Nybegynder
25. februar 2005 - 20:18 #7
bah,.. :( det virker, eneste problem er at de skal køres i samme vindue, den skal ikke åbne 2 forskellige dos vinduer

ellers får jeg ikke lyd i app'en :(
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 20:21 #8
hmm.. hvad er det, der skal køre i samme vidue?? din .bat-fil og tomb.exe eller dosdrv.exe??
Avatar billede jnx Nybegynder
25. februar 2005 - 20:23 #9
jeg prøver at lave en executable som åbner dos, kører dosdrv.exe og i samme vindue skal den køre tomb.exe
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 20:23 #10
eller skal dosdrv.exe først køres i vinduet, og så skal tomb.exe køres i det samme vindue, så der kun bliver brugt et vindue??
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 20:23 #11
ahh..
Avatar billede jnx Nybegynder
25. februar 2005 - 20:25 #12
netop
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 20:45 #13
Prøv dette.. C:\VDMSOUND\dosdrv.exe bliver kørt i modervinduet, mens c:\GAME\tomb.exe bliver åbnet i et nyt vindue..

C:\VDMSOUND\dosdrv.exe
start /MAX c:\GAME\tomb.exe
Avatar billede jnx Nybegynder
26. februar 2005 - 01:22 #14
programmet starter, men der er ikke lyd eftersom at det ikke blev startet i samme vindue som dosdrv.exe :S

Det er ret kræsen
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2005 - 08:39 #15
ok.. jeg ved ikke, om programmet kommer til at køre maximeret, men du kan jo prøve det, hvor du skal lave 2 filer..

1.bat
start /MAX 2.bat

2.bat
C:\VDMSOUND\dosdrv.exe
c:\GAME\tomb.exe
Avatar billede jnx Nybegynder
27. februar 2005 - 11:24 #16
den åber stadig 2 cmd vinduer og ikke i samme vindue :(
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2005 - 12:46 #17
hvad er det, der ikke er i samme vindue?? 1.bat skulle lukke efter den har åbnet 2.bat i det nye vindue.. dette gøres for at 2.bat kører maximeret.. 2.bat åbner så driveren pg tomb.exe.. har du tjekket om lyden virker??