Avatar billede pzo Nybegynder
23. februar 2005 - 11:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formulare bruger ikke script

Jeg har 2 formulare som begge har en tilhørende funktion.

Det virkede fint, da jeg bare testede funktionerne (password validering) nu har jeg så smidt de rigtigte sider ind som den skal redirecte til, og flyttet scripts'ne op i headeren.
Udover det har jeg rodet lidt med placering osv af felterne..

Jeg er hverken en haj til html eller javascript, det er sådan set det første javascript jeg har gang i, og noget af koden er c/p fra en gammel side, derfor virker det måske lidt uoverskueligt, men håberder er nogle som kan hjælpe!

-----------------------------------------------------------------

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ændre Password - Send nuværende Password</title>
<base target="_self">

<script type="text/javascript">
function validateFormNytPW( myForm ){
  elm = myForm.brugernavn;
  if( !/.{3}/.test(elm.value) ){
    alert('Indtast dit brugernavn til projektet');
    elm.focus();
    elm.select();
    return false;
  }
  elm = myForm.glpassword;
  if( !/.{5}/.test(elm.value) ){
    alert('Indtast dit gamle password til projektet');
    elm.focus();
    elm.select();
    return false;
  }
  elm = myForm.email;
  if( !/.{5}/.test(elm.value) ){
    alert('Indtast din E-mail adresse til projektet');
    elm.focus();
    elm.select();
    return false;
  }
  elm = myForm.nytpassword;
  if( /\s/.test(elm.value) || !/\d/.test(elm.value) || !/[a-z]/.test(elm.value) || !/[A-Z]/.test(elm.value) || !/.{8}/.test(elm.value) ){
    alert('Password skal være 8 tegn langt, indeholde tal samt store og små bogstaver.');
    elm.focus();
    elm.select();
    return false;
  }
  elm = myForm.gentpassword;
  if( myForm.passwd.value != elm.value ){
    alert('De to passwords stemmer ikke overens.');
    elm.focus();
    elm.select();
    return false;
  }
  return true;
}

function validateFormSendPW( myForm ){
  elm = myForm.brugernavn;
  if( !/.{3}/.test(elm.value) ){
    alert('Indtast dit brugernavn til projektet');
    elm.focus();
    elm.select();
    return false;
  }
  elm = myForm.gentpassword;
  if( myForm.passwd.value != elm.value ){
    alert('De to passwords stemmer ikke overens.');
    elm.focus();
    elm.select();
    return false;
  }
  return true;
}
</script>

</head>

<body bgcolor="#D6D7D9" topmargin="0" leftmargin="0">

<div align="left" style="width: 558px; height: 317px">
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="558" id="AutoNumber1" height="415">
    <tr>
      <td width="539" height="363" bgcolor="#FFFFFF" align="left" valign="top">

<form action="gogo1.asp" method="post" target="_self" onsubmit="return validateFormNytpw(this);">
<TABLE width="381" height="101">
            <TR>
              <TD ALIGN="left" width="203" height="1" valign="top">
              <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Bruger navn:</font></TD>
              <TD align="left" width="168" height="1"> <b>
        <input name="brugernavn" />
        </font> </b></TD>
            </TR>
            <TR>
              <TD ALIGN="left" width="203" height="17" valign="top">
              <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">
              Gammel
              password:</font></TD>
              <TD align="left" width="168" height="17"> <b>
    <input name="glpassword" type="password" />
        </font> </b></TD>
            </TR>
            <TR>
              <TD ALIGN="left" width="203" height="17" valign="top">
              <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">
              E-mail adresse:</font></TD>
              <TD align="left" width="168" height="17"> <b>
    <input name="email" />
        </font> </b></TD>
            </TR>
            <TR>
              <TD ALIGN="left" width="203" height="17" valign="top">
              <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">
              Nyt password:<br>
        </font>
        <font face="Verdana" style="font-size: 7pt" color="#FF0000">
        Mindst 8 karakter STORE små samt tal</font></TD>
              <TD align="left" width="168" height="17"> <b>
    <input name="nytpassword" type="password" />
        </font> </b></TD>
            </TR>
            <TR>
              <TD ALIGN="left" width="203" height="17" valign="top">
              <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">
              Gentag password:</font></TD>
              <TD align="left" width="168" height="17"> <b>
    <input name="gentpassword" type="password" />
                </font> </b></TD>
            </TR>
            </TABLE>
        <p align="center">
    <input  type="submit" VALUE="Send skift af Password" style="font-family: Verdana; font-size: 10; background-color: #FFFFFF"></p>

</form>

<form action="gogo.asp" method="post" target="_self" onsubmit="return validateFormSendPW(this);">
<TABLE width="462" height="51" id="table1">
            <TR>
              <TD ALIGN="center" width="452" height="1" valign="top" colspan="4">
              <b><font size="3" face="Verdana" color="#5A555A">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Glemt
                password ?</font></b></TD>
            </TR>
            <TR>
              <TD ALIGN="left" width="203" height="1" valign="top">
              <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">Bruger navn:</font></TD>
              <TD align="left" width="249" height="1"> <b>
        <input name="brugernavn" />
        </font> </b></TD>
            </TR>
            <TR>
              <TD ALIGN="left" width="203" height="17" valign="top">
              <font face="Verdana" style="font-size: 9pt">
              E-mail adresse:</font></TD>
              <TD align="left" width="168" height="17"> <b>
        <input name="email" />
        </font> </b></TD>
            </TR>
            </TABLE>
        <p align="center">
    <input  type="submit" VALUE="Send glemt Password" style="font-family: Verdana; font-size: 10; background-color: #FFFFFF"></p>

</form>

      </td>
      <td width="36" background="images/rightbar.gif" height="382" rowspan="2">&nbsp;</td>
    </tr>

  </table>

</div>

</body>

</html>
Avatar billede fennec Nybegynder
23. februar 2005 - 12:26 #1
Javascript er casesentisive. Funktioner skal altså hedde det samme (med store og små bogstaver). "pw" er forskellig:
validateFormNytpw(this)
validateFormNytPW(myForm)
Avatar billede fennec Nybegynder
23. februar 2005 - 12:27 #2
Funktioner og funktionskald skal hedde det samme. Funktionerne skal selvfølgelig ikke hede det samme :o)
Avatar billede pzo Nybegynder
23. februar 2005 - 13:56 #3
Jeg siger mange tak =) det gjorde tricket at rette navnet på funktionskaldet =)