Avatar billede averiks Nybegynder
22. februar 2005 - 15:25 Der er 4 kommentarer

General SQL error. float conversion attempt failed,

Hejsa

via et windows program (Lavet I Delphi) tilgår jeg en Mssql server 2000. Sommetider når jeg kalder ApplyUpdates på mit TQuery Object kommer nedestående fejl:

General SQL error. float conversion attempt failed, the source is invalid.

jeg ved at det er når jeg prøver at gemme et tal med komma i, så som 97,25. Feltet i databasen er af typen "money". Det er kun nogle gange den kommer og derfor kan jeg ikke fange fejlen.

Min windows applikation bruger BDE (Borlands Database Engine) til at tilgå databasen.

Håber nogle kan give mig et hint...

med venlig hilsen

Anders
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
22. februar 2005 - 15:37 #1
Du skal enten erstatte komma med punktum, eller overbevise miljøet at der er tale om dansk currency.

Siger du at den fejler HVER gang der er komma?
Avatar billede averiks Nybegynder
22. februar 2005 - 23:10 #2
Nej den fejler ikke hvergang der er komma, men kun nogle gange.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. februar 2005 - 00:24 #3
Hej averiks

Du kunne evt. bruge convert i din insert noget ala...

insert into(a, b, c)
values(1, 1, convert(decimal(10,2), '123,12'))

Måske, måske ikke, det lyder lidt som om du bruger et object. Spørgsmålet er jo bare om du kan ændre i det.

Som noget helt 3. kunne det jo også være at feltet var tom og derved fremkommer fejlen velsagtens :O)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. februar 2005 - 00:26 #4
Prøv at finde ud af hvornår det er den fejler. Og prøv de to ting jeg foreslog