Avatar billede bl4ck Nybegynder
21. februar 2005 - 21:38 Der er 15 kommentarer

Kontakt formular

hej jeg er igang med at lave en formular til min hjemmeside så folk kan joine min clan men jeg har lidt problemmer med mit script.
Man skal skrive sit nick, navn, alder, email og en lille besked som så sendes til min mail adresse, men i den mail jeg modtager kommer der kun alder og beskeden med, og jeg vil gerne have alle 5 oplysninger i mailen.
nogle der kan hjælpe mig?

<html>

<head>
<title>News</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v6.0">
</head>

<body bgcolor="black" text="white" link="#CC0000" vlink="#CC0000" alink="#CC6600">
<h1 align="center"><font face="Exocet" color="#CC0000">News</font></h1>
<p><font color="#CC0000">&nbsp;</font></p>
<p style="MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px; TEXT-INDENT: 0px"><font size="4" face="Exocet" color="#CC0000">Bliv Member:</font></p>
<HR color="white" width="25%" align="left">
<p>&nbsp;</p>
      <p align="center"></font><font size="1"><form method="POST" action="?side=kontakt">
<fieldset>
<legend align="center">
<p align="center"><strong>
</font><font size="1"><p>Husk at udfylde alle felter</p>
</legend>
<font size="3"><br />
<label for="t1">Nick:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font><font size="4">
<input id="t1" name="name" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t2">Navn:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t2" name="email" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t3">Alder&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t2" name="email" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t3">E-Mail:&nbsp;</label>
</font>
<input id="t3" name="subject" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
Besked:
</font>                  <big></big>
<textarea id="t4" name="message" rows="10" cols="49" style="background-color: #C8CCC6"></textarea><font size="1"><br />
</font>
<input id="t5" type="submit" name="submit" value=" Send mail " style="background-color: #C8CCC6" /><font size="1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font>
<input type="reset" value=" Slet alt " style="background-color: #C8CCC6" /><font size="1">
</font>
</fieldset>
</form></p>
</div>

<p>&nbsp;</p>

<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
if(!empty($_POST['name']) && !empty($_POST['subject']) &&
!empty($_POST['email']) && !empty($_POST['message'])) {
if(@mail("black_ghost9999@jubii.dk", strip_tags($_POST['subject']),
strip_tags($_POST['message']), "From: ".$_POST['name']."
<".$_POST['email'].">")) {
echo "<p>Tak for din henvendelse. du vil få svar hurtigs muligt.</p>";
}
else {
echo "<P>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
?>
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2005 - 21:51 #1
I din mail beder du kun om: $_POST['message'], så du skal bede om felterne i mailen !
Avatar billede coderdk Praktikant
21. februar 2005 - 21:52 #2
Lav navnet om fra name="name" til name="navn" og sæt alderen til at have et andet navn end email ;) Og så sender du jo ikke nogle af de andre ting, du sender kun $_POST['message'] i din mail()
Avatar billede bl4ck Nybegynder
22. februar 2005 - 20:11 #3
hmm.... det ser ikke ud til at virke?
jeg har ændret lidt i den men nu vil den ikke sende.

<html>

<head>
<title>News</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v6.0">
</head>

<body bgcolor="black" text="white" link="#CC0000" vlink="#CC0000" alink="#CC6600" style="scrollbar-face-color:black; scrollbar-shadow-color:rgb(51,51,51); scrollbar-highlight-color:white; scrollbar-3dlight-color:rgb(153,153,153); scrollbar-darkshadow-color:black; scrollbar-base-color:rgb(153,153,153); scrollbar-arrow-color:rgb(153,153,153); scrollbar-track-color:rgb(153,153,153);">
<h1 align="center"><font face="Exocet" color="#CC0000">News</font></h1>
<p><font color="#CC0000">&nbsp;</font></p>
<p style="MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px; TEXT-INDENT: 0px"><font size="4" face="Exocet" color="#CC0000">Bliv Member:</font></p>
<HR color="#999999" width="25%" align="left">
<p><font color="#CC0000">For at blive member skal man opfylde følgende Krav:</font></p>
<ul>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have&nbsp;en orginal version Counter Strike.</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have lidt skillz.</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have mIRC, Ventrilo&nbsp;og MSN.</font> </li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal være minimum 10 år.</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have microfon</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have en intenet forbindelse (Minimum en 256 kb forbindelse)</font></li>
</ul>
      <p align="center"></font><font size="1"><form method="POST" action="?side=kontakt">
<fieldset>
<legend align="center">
<p align="center"><strong>
</font><font size="1"><p>Husk at udfylde alle felter</p>
</legend>
<font size="3"><br />
<label for="t1">Afsender</label>
</font><font size="4">
<input id="t1" name="nick" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t2">Nick:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t1" name="navn" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t2">Navn:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t2" name="alder" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t3">Alder&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t2" name="email" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t3">E-Mail:&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t3" name="subject" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
Besked:&nbsp;
</font>                  <big></big>
<textarea id="t4" name="message" rows="10" cols="49" style="background-color: #C8CCC6"></textarea><font size="1"><br />
</font>
<input id="t5" type="submit" name="submit" value=" Send mail " style="background-color: #C8CCC6" /><font size="1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font>
<input type="reset" value=" Slet alt " style="background-color: #C8CCC6" /><font size="1">
</font>
</fieldset>
</form></p>
</div>

<p>&nbsp;</p>

<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
if(!empty($_POST['nick']) && !empty($_POST['nave']) && !empty($_POST['alder']) && !empty($_POST['subject']) &&
!empty($_POST['email']) && !empty($_POST['message'])) {
if(@mail("black_ghost9999@jubii.dk", strip_tags($_POST['subject']),
strip_tags($_POST['message']), "From: ".$_POST['name']."
<".$_POST['email'].">")) {
echo "<p>Tak for din henvendelse. du vil få svar hurtigs muligt.</p>";
}
else {
echo "<P>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
?>
Avatar billede coderdk Praktikant
22. februar 2005 - 22:05 #4
$_POST['nave'] ?
Avatar billede bl4ck Nybegynder
23. februar 2005 - 18:29 #5
er ikke med??
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 18:34 #6
if(!empty($_POST['nick']) && !empty($_POST['nave']) && !empty($_POST['alder']) && !empty($_POST['subject']) &&

Skulle jo nok være:

if(!empty($_POST['nick']) && !empty($_POST['navne']) && !empty($_POST['alder']) && !empty($_POST['subject']) &&
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2005 - 18:48 #7
Nej "nave" skal vist bare være "navn" :)
Avatar billede bl4ck Nybegynder
23. februar 2005 - 20:51 #8
det virker, men nu kommer "Email" i Emne boxen i mailen, besked kommer som den skal, alt andet kommer ikke med i mailen.
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2005 - 20:59 #9
Ja, det er jo fordi du har skrevet E-mail: ud for det inputfelt der hedder "subject"...
Avatar billede coderdk Praktikant
23. februar 2005 - 20:59 #10
Og et svar ;-)
Avatar billede bl4ck Nybegynder
23. februar 2005 - 21:05 #11
hmm... okey... men hvor bliver alt de andet af?????
Avatar billede bl4ck Nybegynder
23. februar 2005 - 21:07 #12
hva skal jeg ændre for at fjerne email fra emne?
den skal jo helst være nede i selve mailen
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 22:01 #13
I din mail() har du jo sagt at du kan vil have message ! Og hvis Email kommer i Emne boxen, er det fordi det felt du regner med er Email er sat på som Emne !

<input id="t1" name="navn" style="background-color: #C8CCC6" /> Dette felt repræsenterer feltet navn !
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2005 - 23:16 #14
For det første passer dine felter ikke sammen med det der står ud for ! For det andet har du ikke et Subject felt !

Prøv denne her:
<html>

<head>
<title>News</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v6.0">
</head>

<body bgcolor="black" text="white" link="#CC0000" vlink="#CC0000" alink="#CC6600" style="scrollbar-face-color:black; scrollbar-shadow-color:rgb(51,51,51); scrollbar-highlight-color:white; scrollbar-3dlight-color:rgb(153,153,153); scrollbar-darkshadow-color:black; scrollbar-base-color:rgb(153,153,153); scrollbar-arrow-color:rgb(153,153,153); scrollbar-track-color:rgb(153,153,153);">
<h1 align="center"><font face="Exocet" color="#CC0000">News</font></h1>
<p><font color="#CC0000">&nbsp;</font></p>
<p style="MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px; TEXT-INDENT: 0px"><font size="4" face="Exocet" color="#CC0000">Bliv Member:</font></p>
<HR color="#999999" width="25%" align="left">
<p><font color="#CC0000">For at blive member skal man opfylde følgende Krav:</font></p>
<ul>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have&nbsp;en orginal version Counter Strike.</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have lidt skillz.</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have mIRC, Ventrilo&nbsp;og MSN.</font> </li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal være minimum 10 år.</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have microfon</font></li>
    <li><font color="#CC0000">Man skal have en intenet forbindelse (Minimum en 256 kb forbindelse)</font></li>
</ul>
      <p align="center"></font><font size="1"><form method="POST" action="?side=kontakt">
<fieldset>
<legend align="center">
<p align="center"><strong>
</font><font size="1"><p>Husk at udfylde alle felter</p>
</legend>
<font size="3"><br />
<label for="t1">Subject</label>
</font><font size="4">
<input id="t1" name="subject" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t2">Nick:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t1" name="nick" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t2">Navn:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t2" name="navn" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t3">Alder&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t2" name="alder" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
<label for="t3">E-Mail:&nbsp;&nbsp;</label>
</font>
<input id="t3" name="email" style="background-color: #C8CCC6" /><font size="3"><br />
Besked:&nbsp;
</font>                  <big></big>
<textarea id="t4" name="message" rows="10" cols="49" style="background-color: #C8CCC6"></textarea><font size="1"><br />
</font>
<input id="t5" type="submit" name="submit" value=" Send mail " style="background-color: #C8CCC6" /><font size="1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</font>
<input type="reset" value=" Slet alt " style="background-color: #C8CCC6" /><font size="1">
</font>
</fieldset>
</form></p>
</div>

<p>&nbsp;</p>

<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
if(!empty($_POST['nick']) && !empty($_POST['navn']) && !empty($_POST['alder']) && !empty($_POST['subject']) &&
!empty($_POST['email']) && !empty($_POST['message'])) {
if(@mail("black_ghost9999@jubii.dk", strip_tags($_POST['subject']),
strip_tags($_POST['navn'])/nstrip_tags($_POST['alder'])/nstrip_tags($_POST['nick'])/nstrip_tags($_POST['message']), "From: ".$_POST['email']."
<".$_POST['email'].">")) {
echo "<p>Tak for din henvendelse. du vil få svar hurtigs muligt.</p>";
}
else {
echo "<P>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
?>
Avatar billede bl4ck Nybegynder
24. februar 2005 - 17:09 #15
det ser ikke ud som om den virker