Avatar billede dr-taz Nybegynder
21. februar 2005 - 15:59 Der er 3 kommentarer

hjælp til køb af nyt netkort.

hejsa jeg har lige nu et skod onboard netkort men vil gerne invistere i et nyt bedre og det skal ikke være trådløs.

Hvad anbefaler folket ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. februar 2005 - 16:58 #1
Realtek synes jeg aldrig man går fejl af og dem har jeg ihvertfald aldrig haft problemer med, så jeg vil anbefale dette, selvom det faktisk er det billigste i shg's sortiment:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240345
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2005 - 17:21 #2
Realtek er godt. Det er de andre store mårker også, Intel, cisco, linksys osv. Hold dig fra producenter hvor det er svært at finde deres hjemmeside.

Har du prøvet at opdatere driveren til dit onboard kort?
Avatar billede donlon Novice
21. februar 2005 - 20:31 #3
Du går ALDRIG fejl af 3Com eller Intel, og nu du er igang så køb et Gigabit, det er der trods alt lidt mere fremtid i, end 10/100 og de er ikke ret meget dyrere.

På 2 af mine PC'er har jeg dette fra 3Com, http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=80655 og de triller bare (Min den 3. PC har onboard Intel Gigabit NIC)

Jeg ved ikke om du har et netværk men hvis du har, skal alle PC'erne selvfølgelig have Gigabit NIC og også have Gigabit switch for at udnytte båndbredden.
Men 1 Gigabit netkort er jo en start :-)