Avatar billede c-p-h Nybegynder
19. februar 2005 - 22:55 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Få tekst (grafik) til at ryste

Har lavet en grafik (tekst) som ligger i en png-fil. Jeg ønsker at få den til at stå og ryste i Flash. Bruger Flash MX2004.

Håber i forstår hvad jeg mener.

Nogle der har en guide til hvordan man gør?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
20. februar 2005 - 00:03 #1
læg dit grafik ind i et movieclip, sæt dette på dit mc:

onClipEvent(enterFrame){
this._x=random(5);
this._y=random(5);
}
Avatar billede c-p-h Nybegynder
20. februar 2005 - 12:45 #2
Hmmm Flash kommer op med denne fejl:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 2, frame=1:Line 1: Clip events are permitted only for movie clip instances
    onClipEvent(enterFrame){

Total ActionScript Errors: 1     Reported Errors: 1
Avatar billede n!nja Nybegynder
20. februar 2005 - 13:30 #3
Der er fordi du, som Kragekjaer skriver, skal ligge ovenstående script på det movieclip hvori du har lagt din grafik.

/N!NJA
Avatar billede c-p-h Nybegynder
20. februar 2005 - 14:09 #4
Det gør jeg (vidst) også.

I lag 1 er min baggrund. I lag 2 er grafikken som skal ryste.
Avatar billede n!nja Nybegynder
20. februar 2005 - 14:12 #5
Det du gør er at trække en instans af dit movieclip med grafikken i ind på din scene fra dit Libery.

Herefter markerer du dit movieclip, og mens dette er markeret skriver indsætter du ovenstående kodestump i "Actions" panel...
Avatar billede c-p-h Nybegynder
20. februar 2005 - 16:01 #6
Ok tak. Har fået det til at fungere. Men grafikken står og ryster i hjørnet af mit movieclip og ikke der hvor jeg har placeret den. Hvorfor?
Avatar billede n!nja Nybegynder
20. februar 2005 - 16:14 #7
Det er fordi at dit movieclips x- og y-position varierer mellem 1-5 ud fra rodtidsliniens kordinatsystem, som starter i øverste højre hjørne.

Du kunne evt. oprette et nyt tomt movieclip, og herefter placere dit movieclip med grafikken i dette, og stadig have ovenstående script på movieclippet med grafikken. På den måde vil movieclippet med grafikken tage udgangpunkt i det tomme movieclips kooordinatsystem og ikke rodtidsliniens.

Gav det mening...? :-)
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. februar 2005 - 21:03 #8
For Flash eksperter giver det sikker mening men jeg må indrømme at jeg ikke er helt med...?!
Avatar billede hommer Nybegynder
22. februar 2005 - 15:36 #9
Du lægger bare dit MovieClip (med grafikken) ind i et andet movieclip som starter helt oppe i øverste venstre hjørne. I dette MovieClip ligger din kode også:
onClipEvent(enterFrame){
this._x=random(5);
this._y=random(5);
}

Du har altså et MC (MovieClip) som indeholder dit andet MC samt dit script.

Ne'?!
Avatar billede hommer Nybegynder
01. marts 2005 - 14:05 #10
Hey!!! Hvad med points?!?!?!