Avatar billede commu Nybegynder
19. februar 2005 - 16:48 Der er 7 kommentarer

Hvad betyder $query det

Jeg har noget i mit community, der gør at jeg ikke kan logge ind. Denne $query lille dumme ting gør det tror jeg.
www.e-playcity.dk/login/ der kan du skirve i navn Jacob Veile og i password. veile.

Hvad betyder $query det egentlig?
Avatar billede commu Nybegynder
19. februar 2005 - 16:50 #1
mit script som gør det står her neden under.

<?
include ("config.php");
mysql_connect($host,$user,$pass);
mysql_select_db($db);
$query = mysql_query("SELECT navn, password, email, id FROM community WHERE navn='$navn' AND password='$password'");
if (mysql_num_rows($query) == "0"){
?>
<center>
<font color="red">Forkert Navn og/ell. Kodeord</font><br>
Prøv igen eller opret dig som medlem.
</center>
<?
} else {
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$s_navn = $r["navn"];
$s_password = $r["password"];
$s_email = $r["email"];
$s_id = $r["dato"];
}
session_start();
session_register ("s_navn");
session_register ("s_password");
session_register ("s_email");
session_register ("s_id");
header ("location: test.php");
}
?>

Håber i kan finde den lille irreterende fejl.
Avatar billede leif Seniormester
19. februar 2005 - 16:57 #2
Indsæt i toppen:
$username = $_POST["username"];
$password = $_POST["password"];

Da man ikke kan hente variabler, som enten står i adresselinien eller bliver posted fra en form mere, med kun $navn
Avatar billede leif Seniormester
19. februar 2005 - 16:58 #3
$username = $_POST["username"]; skal være $navn = $_POST["navn"]; da du bruger navn og ikke username !
Avatar billede commu Nybegynder
19. februar 2005 - 17:01 #4
skal det indsættes ovenfor include ("config.php");
Avatar billede commu Nybegynder
19. februar 2005 - 17:04 #5
det hjalp ikke for meget... Prøv selv li at oprette en bruger der inde. kan det jo være at fejlen findes automatisk.
Avatar billede leif Seniormester
19. februar 2005 - 17:15 #6
Har du en tabel som hedder community og felter som hedder navn og password ? Husk det er Casesensitive, Dvs. Lille n er ikke det samme som Stort N
Avatar billede commu Nybegynder
19. februar 2005 - 17:42 #7
Jammen communityet er lavet i php. Og jeg har hentet det inde på www.thomaslunde.dk, der er nemlig ingen read me fil med. så ville prøve selv.