Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
18. februar 2005 - 01:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan for man en bus speed på 800 Mhz på et Asus A7N8X-X?

Hej... Jeg har et Asus A7N7X-X hvor man skulle kunne få bus speeden op på 800 Mhz... men jeg har ingen anelse om hvordan man gør.
Er der nogen der kan forklare hvordan man skal gøre. det står nemlig ikke i manualen.

/Jeppe7100
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
18. februar 2005 - 01:56 #1
det er et Asus A7N8X-X...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
18. februar 2005 - 07:05 #2
Hejsa
Jeg tror da ikke at det bundkort kan køre 800 mhz - det kan kun køre 400 mhz, og det gør det kun hvis du har en CPU som understøtter dette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. februar 2005 - 13:35 #3
Det bundkort er bygget til en FSB på 400 MHz, som egidiussen også skriver, derfor står der ikke i manualen, hvordan du sætter den op til 800 MHz.
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
19. februar 2005 - 00:56 #4
Takker... jeg har også et par DUAL CHANNEL ram (512 MB) liggende, og har kun single channel siddende i, kan man bruge dual channel ram til, eftersom de er lige store i breden og højten.?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
19. februar 2005 - 09:54 #5
Der er ikke ret meget forskel (hvis der overhovedet er noget) på "alm" ram og dual channel - de sælges bare ofte i par for at man kan være 110% sikker på, at de spiller sammen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. februar 2005 - 00:39 #6
Og den eneste måde, at finde ud af om netop dine 2 klodser kan køre dual channel, er at prøve sig frem.
Så vidt jeg husker, så raporterer ASUS bundkort under BOOT, om der køres dual eller single channel RAM.
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
24. februar 2005 - 17:49 #7
hmm... det er rigtigt nok, at den siger det i boot... men har et benchmark program der foreslår at jeg får dual channel ram.. for har en bechmark på kun 3028...
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. marts 2005 - 14:59 #8
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
03. marts 2005 - 15:26 #9
nej ikke rigtigt.. for kan stadig ikke finde ud af at få dual channel... ret trælst.. hehe...
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 12:33 #10
Det er ikke sikkert, at dine klodser RAM er kompatible til DUAL Channel. Normalt så køber man Dual Channel RAM samtidig ved samme forhandler, og fra samme producent, eller risikere man, at de ikke vil køre Dual Channel.