Avatar billede 13thsky Nybegynder
17. februar 2005 - 23:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

play et bestemt frame

kan jeg loade et flahs hvor det fx. starter i frame 100?
-uden at det står i flash koden?

/13
Avatar billede pyroman Nybegynder
17. februar 2005 - 23:20 #1
den nemmeste måde at gøre det på er at smide følgende i første frame:

if(frame != undefined){
  if(Number(frame) != Number.NaN) gotoAndStop(Number(frame));
  else gotoAndStop(frame);
}

så kan du i html'en bare angive i <object> tag'et:

<object>
...
<param name="flashvars" value="frame=2" />
<embed src="flash.swf?frame=2" ... />
</object>
Avatar billede rugre Nybegynder
17. februar 2005 - 23:35 #2
hvorfor må det ikke stå i flash koden? Men ja det kan godt lade sig gøre via java script.

i headeren på din html fil der holder flash filen skriver du følgende funktion:

function doStuff() {
var InternetExplorer = navigator.appName.indexOf("Microsoft") != -1;
    var mc = InternetExplorer ? window.tours : window.document.tours;
  mc.GotoFrame (100)
    mc.Play()
}
</script>
doStuff();

I object koden på din flash fil skal du huske at påføre de korrekte navn under "id" i dette tilfælde "tours".

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="790" height="590" id="tours" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="tours.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<embed src="tours.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="790" height="590" name="tours" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>

du kan også bruge følgende commands til at styre filmen:

Play(): Play the movie.
StopPlay(): Stop the movie.
GotoFrame (x): Go to frame "x". "x" must be an integer.
Rewind(): Go to frame 1 and stop.
Avatar billede rugre Nybegynder
17. februar 2005 - 23:39 #3
tror ikke helt jeg forstod hvad du mener "13thsky" filmen vi snakker om, vil du loade den ind i en anden flash film?
Avatar billede 13thsky Nybegynder
17. februar 2005 - 23:42 #4
jeg har en menu i flash, hvor jeg gerne vil ha at når man trykker på et link skal flashet bevæge sig til et anet fram og samtidig skal siden loades igen, men en variabel.. Fx: index.php?var=side2
Avatar billede rugre Nybegynder
17. februar 2005 - 23:54 #5
er det menu der skal bevæge sig til frame 100 eller er det en helt anden flash film?

hvis det er menuen kan du vel blot løse det ved at scripte dette på link knappen:

on (release, releaseOutside) {
    gotoAndStop(100);
    getURL("index.php?var=side2","_self")
}

eller misforstår jeg?

mvh
http://www.runeg.com
Avatar billede 13thsky Nybegynder
18. februar 2005 - 00:57 #6
menuen er en del af siden...
Avatar billede 13thsky Nybegynder
18. februar 2005 - 00:57 #7
dvs flash på html siden
Avatar billede 13thsky Nybegynder
22. februar 2005 - 20:47 #8
kk, pyroman, jeg brugte dit..

Drop et svar...

/13
Avatar billede 13thsky Nybegynder
27. februar 2005 - 18:37 #9
Skal du ha dine point Pyro?

/13
Avatar billede pyroman Nybegynder
28. februar 2005 - 00:19 #10
jeps - skulle bare lige hjem fra ferie først ;)
Avatar billede 13thsky Nybegynder
28. februar 2005 - 00:48 #11
bare iorden... og velkommrn hjem da..
Tnx

/13