Avatar billede fila Nybegynder
17. februar 2005 - 11:09 Der er 4 kommentarer

Mit dataset virker ikke

Jeg har lavet det i Web Matrix
Meningen med det er den skal udskrive den værdig som mydst har de værdier mydst indeholder skal udskrive i min dropdownlist (1) men det virker ikke jeg har prøvet at skrive <%# mydst %> men det virker ingen steder please hjælp

Dim connectionString As String = "server='192.168.1.4'; trusted_connection=true; database='Licenser'"
        Dim dbConnection As System.Data.IDbConnection = New System.Data.SqlClient.SqlConnection(connectionString)
        Dim Passiv As String
        Dim queryString As String = "SELECT [Programmer].[ID], [Program_Navn] FROM [Programmer]"
        Dim dbCommand As System.Data.IDbCommand = New System.Data.SqlClient.SqlCommand
        dbCommand.CommandText = queryString
        dbCommand.Connection = dbConnection

        Dim dataAdapter As System.Data.IDbDataAdapter = New System.Data.SqlClient.SqlDataAdapter
        dataAdapter.SelectCommand = dbCommand
        Dim mydst As System.Data.DataSet = New System.Data.DataSet

        dataAdapter.Fill(mydst)
        With DropDownList1
            .DataSource = mydst.Tables("Programmer")
            .DataTextField = "Program_Navn"
            .dataValueField = "ID"
            .Items.Add(mydst)
        End With
Avatar billede a1a1 Novice
17. februar 2005 - 11:49 #1
mangler der ikke en databind? (du skal ikke .items.add)

With DropDownList1
            .DataSource = mydst.Tables("Programmer")
            .DataTextField = "Program_Navn"
            .dataValueField = "ID"
            .DataBind
        End With
Avatar billede fila Nybegynder
17. februar 2005 - 12:23 #2
hmmm ingen forskel har lige prøvet
Avatar billede lifo Nybegynder
18. februar 2005 - 11:55 #3
er du sikker på at din tabel hedder programmer inde i dit dataset ?
prøv med
.DataSource = mydst.Tables(0)
// er ikke sikker på syntax da jeg ikke kender vb men i c# er det
DataSource = mydst.Tables[0];
Avatar billede fila Nybegynder
21. februar 2005 - 14:59 #4
oh well har fået det til at virke, skulle bare lige tilføje "Programmer" i min dataAdapter.Fill(mydst,Programmer)