Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
17. februar 2005 - 09:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Webhotel som kan kører flv-filer.

Hej har en flv fil liggende på vores firmat server, den afspiller fint lokalt, men når vores kunde skal se den, så afspiller den ikke. Er der noget vi skal ændre, eller er der nogen af jer der kender et webhotel hvor flv filer afspiller uden problemer?

Mvh Jacob
Avatar billede schwaner Nybegynder
17. februar 2005 - 10:08 #1
Så vidt jeg ved kan man kører swf filer fra alle servere. Har du inkluderet filen i en html side?
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2005 - 10:09 #2
hvad er en flv-fil - noget flash eller?

hvis det er en filtype der kræver en bestemt type afspiller vil det jo betyde at den besøgende skal have den afspiller installeret - og det kan jo være i lokalt har den afspiller.
Avatar billede schwaner Nybegynder
17. februar 2005 - 10:12 #3
Når ja godt set. FLV filer benyttes mange gange som eksterne filer der kan hentes ind i Flash. Det vil sige at du skal importere FLV filen i Flash og eksportere den i SWF format.
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
17. februar 2005 - 10:22 #4
Flv filer er Flash eget videofil format. Ikke noget med swf at gøre...

Lægger du dine flv ud på hvilket som helst webhotel, streamer det perfekt direkte ind i din flash film. Der vil efterfølgende ligge en kopi af flv filen i temp, så copyrightet materialle skal streames fra Flash Communication Server, så undgår du det.

Ellers smider du bare dine filer på hvilket som helst webhotel...
Avatar billede flashdevil Nybegynder
17. februar 2005 - 10:44 #5
Der kan være problemer hvis det er en win2003 server ?? , de har
ofte ikke den rigtig MIMI type.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2005 - 11:03 #6
Det eneste du skal tænke på i forhold til .flv filer er om du må vise video fra dine side hos den pågældende host - det må man sjældent hos alle de billige.
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
17. februar 2005 - 11:22 #7
Kan det ikke være at brugerens firewall stoppet .swf filen fra at loade .flv filen?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2005 - 11:25 #8
Ikke hvis han ellers kan se flashen - kun i filfældet af at du f.eks kører FCS og bruger flere porte.
Avatar billede per-olof Nybegynder
17. februar 2005 - 12:48 #9
Min erfaring viser at jeg først efter kontakt med mit webhotel jepponet.dk (win2003 server) fik jeg mine *.flv filer at køre. Kørt dem på en win2000 server og, men uden nogen som helst instællning eller andet. Så det er ikke altid bare lige så der..
Avatar billede flashdevil Nybegynder
17. februar 2005 - 12:55 #10
Man kan læse mere om problem/løsning med win 2003 server her:

http://broadcast.artificialcolors.com/index.php?m=200409

/h
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
21. februar 2005 - 11:24 #11
per-olof, eller andre.
Er der en af jer der har en aktiv .flv fil liggende som jeg kan prøve at linke til?
Hvis vores kunde kan se den efter jeg har henvist til den i min flash film, så ved vi at det er et hosting problem, og så er vi et skridt nærmere en løsning.

Jacob
Avatar billede per-olof Nybegynder
21. februar 2005 - 13:24 #12
Jeg har en gammel fra skuffen liggende, fra min dejlige skoletid på http://per-olof.net/s2all/test100k.flv den er dok uden lyd
Avatar billede per-olof Nybegynder
21. februar 2005 - 13:32 #13
Og som flashdevil siger win2003 server?? men jepponet.dk har varit så venlige att ordne den sag. På win 2000 og linux no problems enligt min erfaring
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. februar 2005 - 16:58 #14
Virkede det ???
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
24. februar 2005 - 15:11 #15
Det virker stadig ikke hos kunden. Det er sku underligt, for hele grunden til at han har bestilt en video banner hos os, er at har har set Mazda og Dong video reklamerne på diverse Websites. Mon ikke de også benytter sig af .flv metoden? Er der en anden metode som er idiot sikker, men som stadig streamer? Selve banneret må jo' sjældent fylde mere end 15 kb, finten er jo' så at kalde en stor fil ind i den der fylder 15 kb. Jeg er på herrens mark.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. februar 2005 - 15:23 #16
Kunne være du skulle vise os hvad du har gjort - for det lyder nærmere som om du ikke kan loade filen.
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
25. februar 2005 - 09:16 #17
Ok, min kode i første keyframe er følgende:

test_nc = new NetConnection();
test_nc.connect(null);
test_ns = new NetStream(test_nc);
holder_video.attachVideo(test_ns);
//Tjekker om filmer er færdigspillet
test_ns.onStatus = function(info) {
    if (info.code == 'NetStream.Play.Stop') {
        trace("filmen er stoppet");
    }
};

Over hele filmens område, er der placeret en usynlig knap som aktivere og de aktivere filmen. Knappen har følgende kode:

on (rollOver, dragOver) {
    test_ns.play("http://per-olof.net/s2all/test100k.flv");
}
on (rollOut, dragOut) {
    test_ns.pause("http://per-olof.net/s2all/test100k.flv");
}
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. februar 2005 - 10:26 #18
Jeg har givet min knap navnet "dummy" og brugt noget der virker for mig. Hvordan ser det ud med proxy og firewall for dig?

dummy.onRollOver = function() {
    test_ns.play("http://per-olof.net/s2all/test100k.flv");
};
dummy.onRollOut = function() {
    test_ns.pause("http://per-olof.net/s2all/test100k.flv");
};