Avatar billede miniknudsen Nybegynder
15. februar 2005 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hurtigste harddisk som master?

Hej derude

Jeg har fået en ny harddisk hjem for nogen tid siden, som jeg satte som slave. Har en gammel harddisk, som er betydeligt langsommere. Jeg har så tænkt mig at formatere, og få geninstalleret. Betyder det noget på computerens hastighed, om jeg sætter den nye harddisk på master, og installere windows på den i stedet for den gamle?

Hilsen miniknudsen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 13:44 #1
Den langsomste harddisk på et IDE kabel bestemmer altid hastigheden. Hvis de sidder på hvert deres IDE kabel vil du kunne mærke forskel, ellers ikke.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
15. februar 2005 - 13:47 #2
men det gør ingen forskel, om windows ligger på den ene eller den anden?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 13:49 #3
nej, ikke hvis de sidder på samme kabel.
Avatar billede badasshansen Nybegynder
15. februar 2005 - 17:46 #4
Ahh en hurtigere harddisk vil altid reager hurtigere altså loade xp ind hurtigere end en langsom.