Avatar billede heine_p Nybegynder
14. februar 2005 - 20:30 Der er 5 kommentarer

Navn på netværk

Er det muligt at få navnet på det netværk man er logget på ned i en variabel? Kan man også tjekke om man bliver smidt af netværket? I dette tilfælde snakker jeg om trådløs netværk, hvis det giver nogen forskel. Nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
14. februar 2005 - 21:12 #1
Hej

Mener du et 'LOCAL-network' eller mener du et "REMOTE-network" ?

Jeg har ikke adgang til de ressourcer lige nu (vil vende tilbage mom nogle dage) men jeg mener at funktionen ENUMERATE_NETWORK (eller noget i den retning) har den funktion.
Avatar billede heine_p Nybegynder
14. februar 2005 - 21:13 #2
Det er et 'LOCAL-network'. Jeg er stadig lidt ny til Delphi :S
Avatar billede delphi-ksh Nybegynder
15. februar 2005 - 09:49 #3
Hej igen,

Prøv lige følgende kode (som skulle kunne give dig navnet på din server):
(Prøv på en arb.station og på selve serveren..)

Procedure Tform1.Button1Click (sender : TObject);
VAR
    Reg  : Tregistry;

BEGIN
  Reg := TRegistry.Create;
  Reg.Rootkey := HKEY_CURRENT_USER;
  Reg.OpenKey('Volatile Environment',False);
  Label1.Caption := Reg.ReadString('LOGONSERVER');
  Reg.CloseKey;
  Reg.Destroy;
end;

(husk at lægge denne kode som kode i forbindelse med en trykknap (her Button1). Tilføj en LABEL (label1) på din form og tilføj 'Registry' (uden pinger - ping = ') i din USES linie allerøverst.

Det virker på min W2000 SP4 muligvis ikke hvis du kører XP (ved det ikke !)

Har en anden et eller andet sted i rode-bunken (Læs: Kode-bunken) (* hø hø *)

Held og lykke

K
Avatar billede heine_p Nybegynder
15. februar 2005 - 19:33 #4
Takker - det virker fint. Men kan man også se når man bliver afbrudt?? Vil processen ikke bruge for meget CPU/MEM hvis den skal tjekke hele tiden om den har forbindelse??
Avatar billede heine_p Nybegynder
16. februar 2005 - 10:58 #5
Hejsa

Jeg fandt ud af, at det ikke virkede som det skulle. Jeg sidder her på trådløs netværk, hvor jeg gerne ville have navnet på accesspoint'et. Kan jeg ikke finde navnet på det accesspoint?