Avatar billede snie97 Nybegynder
23. marts 2001 - 16:27 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Valider input

Hej!

Jeg har en form med følgende felter:
num
navn

Jeg skal så lave en funktion der tjekker at der kun er tal i num og højst to
tal.
I navn skal alle bogstaver konverteres til store bogstaver...

Er der nogen der kan hjælpe...
Avatar billede iss Novice
23. marts 2001 - 17:13 #1
$num = $num2+1-1
if (num2>99) {echo \"Nummeret er mere end 2 ciffere\";}

navn = strtoupper(navn);
Avatar billede iss Novice
23. marts 2001 - 17:13 #2
$navn = strtoupper($navn);

Selvfølgelig.....
Avatar billede iss Novice
23. marts 2001 - 17:15 #3
$num2 = $num+1-1;
if ($num2>99) {echo \"Nummeret er mere end 2 ciffere\";}

Gud hvor jeg sover....
Avatar billede jd Nybegynder
23. marts 2001 - 18:07 #4
if(is_int($num) && strlen($num) <= 2){
  echo \"ok\";
}
Avatar billede iss Novice
23. marts 2001 - 18:42 #5
jd -> Hvad sker der hvis du skriver f.eks \"22t\" i dit svar?

En løsning ville være at sætte input feltet til max at være 2 tegn.
Avatar billede jd Nybegynder
23. marts 2001 - 20:08 #6
iss-> Tja - så skrivet den ingenting, da jeg ikke har sat en else på.
is_int() tjekker om $num er et tal, og \"strlen() <= 2\" om tallet har 2 eller færre cifre.
Avatar billede luflog Nybegynder
24. marts 2001 - 16:30 #7
num

if(ereg (\"[0-9]{2}\", $num))
{echo $num}
else
{
??
}

navn
$navn = strtoupper($navn);

De andre duer ikke da man stadig vil kunne indsætte bogstaver her accepteres kun tal..

Avatar billede jd Nybegynder
24. marts 2001 - 20:02 #8
Okay... min løsning fungerer ikke, da et tal skal tildeles uden \", fx.:

$num = 12;

Og ikke via en form, for at kunne blive valideret som int (integer).

men luflog-> Min \"løsning\" accepterer sq ikke bogstaver... ggad godt se en integer med tal i. Men det gør din istedet! Din vil godkende fx. \"hejhej12bussemand\", bare fordi der er 2 tal i.

snie97-> Gør sådan::

if(ereg(\"^[0-9]{2}$\",$num)){
  echo \"tal er ok\";
}