Avatar billede richardski Praktikant
14. februar 2005 - 13:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Biosopdateringer som får min PC tl at låse.

Hejsa derude.
Jeg har pga. manglende biosopdatering i nogen tid måtte kører uden SP2 til Windows XP-Pro på min PC (Pentium 4 Presscott M520 2800M - Mainboard sl-865Pro2-FRG - Grafikkort ATI 96Pro 256MB - 1 GB 400MhZ ram). Forsøgte jeg alligevel at installere SP2 ville maskinen ikke starte op og endnu værre måtte jeg igang med en helt ny installation af windows/drivere/programmer hvilket jo som bekendt tager det meste af en dag.

Jeg har nu fået opdateret min bios til (865PRO2FGRab11)hvilket betyder at jeg kan få lov til at installere SP2 og starte windows op, men til gengæld opleverjeg så at maskinen låser/fryser konstant og specielt ved Multimedieprogrammer og spil går den hurtigt i sort.

Hvem kan hjælpe?

Venligst
D
Avatar billede richardski Praktikant
14. februar 2005 - 13:37 #1
Skulle lige huske at sige at jeg har sat mine ram ned fra 400 til 333 efter råd fra forhandleren!
Avatar billede edthebob Nybegynder
14. februar 2005 - 13:44 #2
Jeg ville starte med at kigge på min RAM konfiguration.

Har du 1, 2 eller 4 moduler i? Start med den RAM, som var "original" og se om du stadig har problemet... Mit umiddelbare gæt ville være at din BIOS opdatering har pillet i RAM timings, og det kan din maskine ikke klare. Start med original RAM'en i, sikkert de 2 første blokke og hvis det stabiliserer den, forsæt til hvad jeg skriver nedenunder.

Prøv evt. at checke hvad din RAM latency er sat til (f.eks. 2-2-3 eller noget) og sæt den så "kedeligt" som muligt (4-4-7) og se hvilken effekt det har på din maskine.

Du har jo fået nogen "default" værdier når du BIOS opdaterer, og hvis forhandleren har "skruet" lidt da de samlede den, kan du opnå de her resultater.

G'luck.
Avatar billede richardski Praktikant
15. februar 2005 - 02:44 #3
edthebob... Aner ikke hvad hvad RAM latency er, hvor den findes eller hvordan jeg ændre den?
Avatar billede edthebob Nybegynder
15. februar 2005 - 11:56 #4
Du finder den i din BIOS, og det handler om hvordan "timing" er på maskinen med at læse/skrive til RAM.

Tag evt. et kig på www.tomshardware.com og søg efter overclocking og RAM og så kan de give dig den tekniske forklaring på balladen.

Men grundlæggende er det nogen speed parametre i din BIOS om hvor hurtigt maskinen skal tilgå dine RAM moduler.
Avatar billede richardski Praktikant
17. februar 2005 - 16:47 #5
Hra nu prøvet hvad du anbefalede men intet resultat!
Avatar billede edthebob Nybegynder
18. februar 2005 - 14:06 #6
Well.. så skal du nok den slagne gang:

Installer chipset AGP driver, f.eks. VIA's 4-in-1 driver.

Installer DirectX9.0C

Installer GFX driver af den nyeste.

Se om det afhjælper problemet... Ellers er jeg ved at være blank.
Avatar billede richardski Praktikant
29. november 2005 - 15:19 #7
Lukker