Avatar billede phibbz Nybegynder
14. februar 2005 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se tilsluttet ekstra harddisk

Hej,

Jeg har et problem med min "gamle" harddisk (IBM 120GB). Jeg har lige anskaffet mig en ny computer, og jeg vil gerne have tilsluttet min gamle harddisk. Men Windows (sp2) kan ikke vise harddisken (heller ikke vist i bios), selvom den skulle være tilsluttet ordentligt. Der er ikke installeret styresystem, der ligger kun videofiler til redigering på harddisken.

Harddisken er IDE, og bundkortet er S-ata, men jeg har anskaffet mig en adaptor der burde kunne vise den den gamle harddiske alligvel. Der er strømtilslutning til den, da adaptoren (som sidder på harddisken) lyser grønt.´Mine 2 andre harddiske (2x250WD) virker fint!

Er der noget jeg skal aktivere, eller hvad skal jeg gøre for at få min harddisk at se?

På forhånd tak!
Avatar billede backside Nybegynder
14. februar 2005 - 13:19 #1
Er jumpersætningen ok?
Avatar billede edthebob Nybegynder
14. februar 2005 - 13:28 #2
Hvis den ikke er vist i BIOS, ville jeg nok starte der. Så længe du ikke ser den i BIOS'en, ser du den jo heller ikke i OS.

Jeg har aldrig haft meget fidus til adaptorer, men hvis man kan købe en, kan det jo godt være skidtet virker. Test at din gamle disk virker i en anden maskine, og hvis den gør det, skal du, som backside skriver, nok checke din jumper settings.

Hvis dit motherboard kan se 250GB diske, er det jo nok også istand til at se en 120GB disk :P
Avatar billede phibbz Nybegynder
14. februar 2005 - 18:19 #3
Det var mine jumpersettings der ikke var helt iorden ;)

ellers tak for svarene...
Avatar billede backside Nybegynder
14. februar 2005 - 18:31 #4
Tak for point......