Avatar billede itlaerling Nybegynder
14. februar 2005 - 13:08 Der er 4 kommentarer

Chipset eller GPU/RAM Mhz for flest FPS?

Gforce 6600 GT, 1000/500Mhz med GDDR3 ram til samme pris som
Gforce 6800, 700/300Mhz med DDR2 ram

Hvad burde man så vælge? Begge chipset er omkring de 2000kr,- men jeg ved ikke om det er Mhz eller det nyeste chipset man får flere FPS af??

Hilsen Allan
Avatar billede edthebob Nybegynder
14. februar 2005 - 13:35 #1
Jeg ville vælge G6600 GT, men det er fordi dette kort kører PCI-E native hvor G6800 kører PCI-E emuleret (omformet AGP kort).

RAM'en er hurtigere og GPU'en understøtter formegentligt også DirectX9.0c hvor 6800'eren nok "kun" understøtter 9.0 eller 9.0b (det er tæt på at være et religionsspørgsmål.)

G6600 GT kræver også "kun" en 350Watt strømforsyning og intet ekstra strømstik, hvor 6800 kræver ekstra strøm og at du har et sådan frit i maskinen.

Jeg ville i hvert fald vælge G6600 GT, men der skal nok være argumenter imod også =)
Avatar billede itlaerling Nybegynder
14. februar 2005 - 15:35 #2
G6600 kortet er AGP kort og ikke PCIe
Jeg har valgt at købe Geforce fordi de er hurtigere pt. mht. til Mhz på ram og Gpu i middelklassen af grafik kort.
Avatar billede edthebob Nybegynder
14. februar 2005 - 16:37 #3
Well.. så kommer du til at køre emuleret AGP hvis du køber et G6600 GT....

Jeg ville nok stadig vælge G6600 GT, med mindre du har en 400Watt+ PSU og masser af ledige strømstik i maskinen, men det taler nok lidt mere for G6800.

Evt. check www.tomshardware.com og kig på deres VGA comparison chart IV. Der kan du læse en masse performance tal.
Avatar billede itlaerling Nybegynder
15. februar 2005 - 09:28 #4
Jeg har været inde på tomshardware og sjovt nok så køre 6800 hurtigere and 6600 GT i mange tilfælde. Selvom 6800 køre med langsommere ram, men det er godt nok også noget af en moppedreng