Avatar billede md_craig Nybegynder
10. februar 2005 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Styring af hvilke UserControll der skal vises fra Code Behind

Jeg skal have en codebehind fil til at styre hvilken UserContol der vises på en Given side...

Har fx en CodeBehind med nogle LinkBottom Events... Som følgende...

Default.cs

....../

public void edit_settings_Click(object sender, EventArgs e)
{
}

public void edit_design_Click(object sender, EventArgs e)
{
}

/......

Men hvis jeg skal have den til at styre hvilken UserControl jeg skal vises et sted over i min Default.aspx... hvad gør jeg så?
Avatar billede kaffe Nybegynder
10. februar 2005 - 18:53 #1
Du sætter en PlaceHolder ind hvor kontrollerne skal vises.

protected System.Web.UI.WebControls.PlaceHolder PlaceHolder1;
protected System.Web.UI.WebControls.LinkButton LinkButton1;
protected System.Web.UI.WebControls.LinkButton LinkButton2;
protected WebUserControl1 ctrlA = new WebUserControl1();
protected WebUserControl2 ctrlB = new WebUserControl2();

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
    string s = "A";
    try{
        s = Request.Params["id"].ToString();
    }
    catch{}
    if(s == "A"){
        Control ctrlA = LoadControl("WebUserControl1.ascx");
        this.PlaceHolder1.Controls.Add(ctrlA);
    }
    else{
        Control ctrlB = LoadControl("WebUserControl2.ascx");
        this.PlaceHolder1.Controls.Add(ctrlB);
    }

private void LinkButton1_Click(object sender, System.EventArgs e) {
    Response.Redirect("WebForm1.aspx?id=A", true);
}

private void LinkButton2_Click(object sender, System.EventArgs e) {
    Response.Redirect("WebForm1.aspx?id=B", true);
}
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. februar 2005 - 21:32 #2
Ehhh... Dit eksempel kan jeg hvertfald ikke bruge til noget... men måske dele af det... PlaceHolder siger du?

Nu var UserControl måske det forkerte ordvalg... Usercontrol, Customcontroll eller hvad det nu heder... Enyways... ASCX filer... det er det jeg lige hentyder til...

Men Det skulle gerne være sådan at det sker nede i ens Event Handler... og ikke oppe i Ens Page_Load...

Men Sagen er lige nu om jeg kan få kasten en Hel ASCX fil i... ?
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. februar 2005 - 21:33 #3
Dahh... Sorry... jeg må være træt... glemte lige at se linien over... Sorry der...
Avatar billede md_craig Nybegynder
10. februar 2005 - 21:37 #4
Jep... det var lige det jeg stod og manglede... kunne forme det til mit brug... Alt det der med Redirect er Overflødigt som jeg ser det... og så er man også fri for at skulle hente Parametre ud af ens Url...
Avatar billede kaffe Nybegynder
11. februar 2005 - 05:26 #5
Godt du kunne bruge det.