Avatar billede adflicto Nybegynder
10. februar 2005 - 14:42 Der er 4 kommentarer

Hent en del af en txt fil

Hej
Jeg er nybegynder i VisualBasic, og jeg sidder med et mindre problem.

Jeg er igang med at udvikle et simpelt "mail" program der kan sende og modtage beskeder mellem computere på et netværk.

Her har jeg brug for at kunne tage en del af teksten i en txt fil ud og vise i programmet. F.eks. vil jeg gemme alle mailsne i samme txt fil.

Mit problem er at jeg vil kunne hente bare én mail frem fra txt filen, altså jeg savner en slags strengsøgnings function.

Håber eksperterne forstår mit spørgsmål

-Andreas
Avatar billede overchord Nybegynder
10. februar 2005 - 14:45 #1
Har du overvejet at bruge noget database istdet?
Ellers vil din "log" fil blive voldsomt stor meget hurtig og streng-soegning vil blive langsommere og langsommere.
Avatar billede martin_moth Mester
10. februar 2005 - 14:51 #2
Men ellers kan du bruge strengemanipulationsfunktionerne:

mid()
Left()
Right()
Rtrim()
Ltrim()
Trim()
InStr()
Instrrev()
len()
split()

Med dem kan du alt!

Mht at skrive / læse til en alm tekstfil, så kik her: http://www.eksperten.dk/spm/252223
Avatar billede adflicto Nybegynder
10. februar 2005 - 14:51 #3
Programmet er tænkt til to personer, og skal ikke kræve noget særligt, så opbygningen af programmet må ikke være besværlig
Avatar billede martin_moth Mester
10. februar 2005 - 14:59 #4
Hvorfor gemme alle mails i EN fil - det vil jeg da mene er det MEST besværlige.

Gem dem i hver deres fil, eller brug en database.