Avatar billede komet Nybegynder
10. februar 2005 - 13:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Får fejl når jeg prøver og få PHP til og få forbindelse til MySQL

Nu har jeg haft formateret min maskine, har selvfølgelig gemt min PHP kode. Og har så lavet en ny database i MySQL, som jeg fint kan redigere i MySQL front, så databasen må jo køre fint. Men jeg kan ikke få PHP til og logge ind jeg får bare fejl. Det virkede fint før jeg formaterede, den eneste forskel er jeg nu bruger PHP5 i stedet for PHP4. Min Apache server virker også som den skal.

Her er min kode

<?php
//Den første er en usynlig tabel, som bare giver overskriften til den tabel hvor dataerne står i
//Connecter til MySQL databasen
mysql_connect ("localhost", "root", "kommet");
mysql_select_db ("skp");
//Laver en forspørgsel til tabellen skp, og hiver så alle dataerne ud i et array der hedder $result
$result = mysql_query("select * from skp");
//Så bliver array'et lavet om til variabler der hedder $navne og $fødselsdag, dette bliver gjort automatisk af PHP
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
  extract($row);
//Så bliver de tabeller lavet, hvor dataen skal stå i. Og de bliver sat ind ved hjælp af variablerne
echo "<TABLE border=1 width=75% align=center>";
echo "<TR>";
echo    "<TD width=60%><div align=center>$Navne</div></TD>";
echo    "<TD width=40%><div align=center>$Fødselsdag</div></TD>";
echo "</TR>";
echo "</TABLE>";
}
?>
<!--Laver bare et link tilbage til index.php-->
<p>
<a href="index.php"><div align=center>Startside</a></div>

Jeg får følgende fejl i min browser

Fatal error: Call to undefined function msql_connect() in c:\programmer\apache group\Apache\htdocs\login\status.php on line 4

Håber der er en der lige kan se hva jeg gør galt
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 13:49 #1
Ser ud til at PHP ikke er sat op til MySQL.
Avatar billede komet Nybegynder
10. februar 2005 - 14:00 #2
Okay hvordan gør jeg det???
Avatar billede komet Nybegynder
10. februar 2005 - 14:05 #3
Har funder ud af det. MySQL er ikke slået til som standard i PHP5. Takker mange gange for dit svar.