Avatar billede aggemamme Nybegynder
10. februar 2005 - 11:17 Der er 1 løsning

Panic ved opstart

Maskinen kører fint i en periode, indtil flg. pludselig sker ved opstart:

[...]
Starting Postfix...
panic: ffs_valloc: dup alloc
Uptime: 15s

Rebooter man den så igen, sker dette:

[...]
Starting sshd.
panic: ffs_write: type 0xc1606630 0 (0,4)
Uptime 20s

Hvis man herefter booter i singleuser mode og kører fsck -y, virker alt igen fint i en periode ... Indtil det begynder forfra som beskrevet ovenfor.

Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvad det kan være. Har prøvet at slå ACPI fra, men uden held.

Det er en næsten nyinstalleret FreeBSD 5.3 med 2 ATA-diske i mirrored RAID.
Avatar billede aggemamme Nybegynder
18. maj 2005 - 19:35 #1
Lukker spørgsmålet. Så vidt jeg husker var problemet vist en hardwarefejl.